شناسهٔ خبر: 25206402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| مشارکت بیش از ۶۳ هزار دانش‌آموز قمی در جشنواره جابر بن حیان

R7854/P41362/S6,62/CT1

معاون آموزش‌ و پرورش استان قم، از برگزاری هشتمین دوره جشنواره جابر بن حیان در مرحله استانی خبر داد و گفت: خلاقیت و ابتکارات ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در این جشنواره موردبررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به روند اجرای جشنواره اظهار داشت: جشنواره جابر بن حیان از اوایل سال تحصیلی با موضوعاتی در زمینه‌های مختلف و مورد علاقه 63 هزار و 500 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی در مرحله مدرسه‌ای و در قالب تحقیق، برنامه‌های آزمایشگاهی و ساخت مدل شناسایی و فعالیت خود را به‌ طور جدی آغاز کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم هدف از برگزاری این جشنواره را پرورش خلاقیت، اندیشیدن و قدرت تفکر خلاق و ایجاد تعامل در کار گروهی همچنین ایجاد فرصت و فراهم‌سازی شرایط یادگیری و مهارت‌های عملی در دانش آموزان مقطع ابتدایی دانست و گفت: با ایجاد زمینه‌های نوآوری و خلاقیت در این دوره است که می‌توان به موفقیت‌هایی در بزرگ‌سالی دست‌یافت.

وی با اشاره به افزایش و رشد 50 درصدی شرکت دانش آموزان در جشنواره امسال تصریح کرد: پروژه‌ها و طرح‌های علمی و خلاقانه دانش آموزان بعد از مرحله مدرسه‌ای در بهمن‌ماه با بیش از 4 هزار اثر در قالب نمایشگاهی به مرحله نواحی و درنهایت پس از داوری تعداد دویست طرح برتر به مرحله استانی راه یافتند.

پناهنده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چند روزی است در مدرسه شهید گل دوست پروژه‌های انتخابی مرحله استانی هشتمین جشنواره جابر بن حیان در معرض دید عموم قرارگرفته و مراسم اختتامیه آن نیز در روز پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه خواهد بود. این در حالی است که جشن پایانی این جشنواره در 24 اردیبهشت‌ماه با داوری و معرفی 5 اثر برتر به مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ز

نظر شما