شناسهٔ خبر: 25206224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس جمهور در جمع خبرنگاران به مردم قول داد:

مردم آذربایجان مطمئن باشند دریاچه ارومیه خشک نمی شود

نصر: رئیس جمهور به مردم آذربایجان قول داد با اجرای طرح های احیا مانع از خشک شدن دریاچه ارومیه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در پایان سفر دو روزه خود به تبریز در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی حاضر شد و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وی در رابطه با سئوالی پیرامون دریاچه ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه از ابتدا برای دولت اهمیت داشت و به همنی دلیل به این‌ مسئله توجه ویژه ای داشته و دارد.

وی با بیان اینکه اگر چه توجه ویژه به این دریاچه موجب انتقاد مردم برخی از استان های کشور نیز می شود که آنها هم با مشکل کم آبی مواجه هستند، اضافه کرد: دریاچه ارومیه اهمیت ویژه ای برای کشور دارد به نحوی که اگر این دریاچه به حال خود رها می شد سال گذشته به طور کامل خشک می شد و این امر موجب مهاجرت بیش از 14 میلیون نفر می شد.

رئیس جمهور در ادامه به اظهار نظر اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: استاندار سابق می گفتند که برخی از سرمایه گذاران منطقه منتظر نتیجه طرح های احیای دریاچه ارومیه هستند.

وی ادامه داد: حتی برخی از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در بخش مسکن تبریز بودند نسبت به این موضوع تردید داشتند چرا که با خشک شدن دریاچه ارومیه امکان حیات در این منطقه وجود نخواهد داشت.

روحانی در ادامه با تاکید بر این موضوع که هر راهکاری برای احیای دریاچه ارومیه لازم باشد انجام می دهیم گفت: حتی از طریق فاینانس های خارجی هم پیگیر این موضوع هستیم.

وی به هزینه کرد دو هزار میلیارد تومانی دولت در طرح احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و اذعان داشت: یک هزار میلیارد تومان دیگر هم برای تداوم اجرای این طرح تخصیص یافت.

رئیس جمهور به وعده خود در خصوص افزایش یک متری ارتفاع آب این دریاچه نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام کارشناسان ستاد احیا با تداوم اقدامات در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم یک متر به ارتفاع آب دریاچه ارومیه افزوده می شود.

وی در پایان یک بار دیگر تاکید کرد: مردم آذربایجان مطمئن باشند که دریاچه ارومیه خشک نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما