شناسهٔ خبر: 25203193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تا ۳ ماه آینده؛

بیمارستان های خوزستان خدمت بدون دفترچه درمانی را آغاز می کنند

اهواز - مدیرعامل بیمه سلامت گفت: تا سه ماه آینده همه بیمارستان های دولتی به سامانه ارائه خدمت بدون دفترچه درمانی مجهز می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی در مراسم راه اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: از اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بحث استحقاق سنجی هم کمک کرده تقدیر و تشکر می کنم. مقوله سلامت یکی از مهمترین رویکرد حکومت ها است؛ صحت و سلامتی و همچنین امنیت از مقوله هایی هستند که گاهی قابل درک نیست و نعمتی است که تا زمانی از دست نرود قدر آن را نمی دانند. متأسفانه گاها تا مبتلای به آن مشکل نشویم خیلی متوجه سلامتی نخواهیم بود؛ باید قدردان سلامتی خود قبل از ابتلا به بیماری باشیم.

وی افزود: ما باید به فکر گشایش امور مردم باشیم و گره از کار مردم بگشاییم؛ رضایت قلبی انسان وقتی محقق می شود که خداوند رضایت خود را در گروی رضاست خلق الله می داند و به میزان این گره گشایی برای ما حسنه ایجاد می شود و چه حوزه ای برای خدمت به مردم زیباتر از حوزه سلامت. این پروژه که امروز در حوزه سازمان الکترونیک رخ داده یکی از رویکردهای در باب مشتری مداری و احترام به بیمار و مراجعه کنندگان است.

موهبتی بیان کرد: مهمترین پایگاه جمعیتی برای سازمان الکترونیک در حوزه سلامت، ساماندهی بیمه شدگان است که باید در ۶ ماه اول سال انجام شود و حذف دفترچه یکی از رویکردهای این ساماندهی است. امیدوارم با راه اندازی سامانه استحقاق سنجی که مرحله اول آن حذف دفترچه در استان است و این سامانه به صورت آزمایشی در هفت بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سه بیمارستان در دزفول و چهار بیمارستان در آبادان راه اندازی شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور تصریح کرد: خوزستان چهارمین استانی است که به صورت آزمایشی این طرح در آن اجرا می شود و برنامه ریزی می کنیم تا سه ماه آینده همه بیمارستان های دولتی استان را تحت پوشش قرار دهیم. امیدوارم روزی شاهد استقرار سازمان الکترونیک در همه خدمات بخش سلامت کشور باشیم. خط قرمز ما در همه خدمات این است که به رضایت مردم خدشه ای وارد نشود ولی معنا و مفهومش این نیست که برای جلب رضایت مدیریت هزینه نکنیم.

موهتبی بیان کرد: حق خوزستان خیلی بیشتر از این ها است؛ خوزستان صحنه ای از رشادت و عظمت هر ایرانی و اسلام در دوران دفاع مقدس بود. فارغ از نقشی که در تأمین منابع مالی کشور و خاطره بهترین دوران و ارزش های حاکم بر کشور را دارد و امیدوارم پاسداشت این ارزش ها باشیم تا شرمنده مردم نشویم.
 

نظر شما