شناسهٔ خبر: 25198284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری بیش از ۸۵۰ سارق، مالخر و خرده فروش در پایتخت

خبرگزاری شبستان:فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بیش از ۸۵۰ سارق در قالب ۷۷ باند خبر داد و گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه و مکشوفه حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در حاشیه دهمین طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: نخستین طرح (رعد )سال 97 و دهمین طرح پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته با بهره گیری از تمام توان کلانتری ها و مجموعه پلیس پیشگیری در پایتخت به اجرا گذاشته شد.

 

وی بیان کرد: در این مرحله از طرح رعد 331 مخفی گاه سارقان، مالخران و قاچاقچیان تحت کنترل و بازدید قرار گرفت و در مجموع 594 سارق و مالخر دستگیر شدند که شامل 77 باند بودند.

 

سردار رحیمی در ادامه افزود: از این 77 باند هشت باند سارقان منزل، چهار باند سارقان مغازه ها، پنج باند سارقان خودروها، 20 باند سارقان لوازم خودرو و داخل خودرو، پنج باند قاچاقچی خرده پا، 15 باند سارقان اماکن خصوصی، 18 باند در حوزه مواد مخدر، هشت باند سارقان فروشنده مشروبات الکلی و یک باند جاعل اسناد و مدارک دولتی بودند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در مجموع در این مرحله از عملیات طرح رعد 207 دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه کشف شد.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه و مسروقه بالغ بر 2 هزار و 37 قلم بوده است، گفت: همچنین 351 دستگاه تلفن همراه، 463 ضبط خودرو، 198 باند خودرو، 101 باطری خودرو، 100 حلقه لاستیک، هزار و 89 قلم سایر اقلام سرقتی بودند که از سارقان کشف شد.

 

سردار رحیمی اذعان کرد: در این مرحله از طرح برخورد با قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر نیز لحاظ شده بود که در مجموع 277 نفر خرده فروشان مواد مخدر هم دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش کالای قاچاق هم بالغ بر 61 هزار و 764 قلم انواع کالای قاچاق شامل داروهای غیرمجاز، پارچه، مشروبات الکلی خارجی، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی، ورزشی و دخانیات هم کشف شدند.

 

وی اظهار کرد: در این عملیات 11 هزار و 509 حلقه سی دی مستهجن، ضد اخلاقی و فرهنگی کشف شد. در مجموع از این سارقان 7 قبضه سلاح جنگی، 3 قبضه سلاح شکاری و 58 قبضه سلاح سرد در این عملیات کشف شد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیارد تومان و ارزش اموال مسروقه مکشوفه حدود 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که دستاوردهای عملیات رعد می باشد.

 

وی گفت: گران ترین خودروی کشف شده شامل ماکسیما و مگان بودند.

سردار رحیمی اظهار کرد: تعدادی از اموال مکشوفه زمانی که خود مال باختگان سارقان را معرفی می کنند به آنها بازگردانده می شوند و بخشی را هم خود سارقان اعلام می کنند و از این طریق به مالباختگان برگردانده می شود، مابقی تحت گنجینه پلیس آگاهی مرکز می شود که مالباختگان می توانند با مراجعه به این مرکز اموال خود را بگیرند.

 

سردار رحیمی افزود: نتیجه تمام اقدامات مان این است که اموال را به مردم برگردانیم پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری هم در همین راستا تلاش های خود را می کنند.

 

وی درخصوص این باند جعل اسناد گفت: این افراد که شامل ۶ نفر بودند با ظرافت و دقت خاصی اسناد زمین، مجوز آزادی از زندان و دیگر اسناد دولتی را جعل می‌کردند همچنین در توزیع گسترده مشروبات الکلی نیز نقش داشتند.

وی گفت: متاسفانه تعداد زیادی از سارقان سابقه دار بودند.

نظر شما