شناسهٔ خبر: 25196440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روحانی در مراسم افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸؛

ما به عالم نشان دادیم که ایران هراسی‌ها دروغ بود/ ما راستگویی ملت ایران را تحت عنوان برجام به اثبات رساندیم

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها گردش کند و فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا حجت‌السلام حسن روحانی در مراسم افتتاح رسمی رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد: پایتختی گردشگری تبریز برای دنیای اسلام در سال ۲۰۱۸ را تبریک می‌گویم. از تمام وزرای گردشگی سازمان همکاری‌های اسلامی تشکر می‌کنم که با ذوق و سلیقه تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری امسال برگزیدند. به همه عزیزانی که در این محضر در خدمتشان هستیم به ویژه مهمانان خارجی خوش آمد عرض می‌کنم.

 وی ادامه داد: امیدوارم در این ماه پربرکت شعبان برای همه مسلمانان غیر از سیر در آفاق سیر در انفس هم باشد. از خداوند می‌خواهیم ماه رجب و شعبان را برای ما مبارک قرار دهد و وسیله‌ای باشد برای استقبال درست و آماده شدن برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان که ماه روزه و عبادت و قیام و قرآن است. به ویژه در این فراز از خدا خواسته می‌شود برای حفظ زبان و نگاه به ما کمک کند.

 رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اگر گویش و زبان ما و سخن و نگاه ما به جامعه و بشریت ،سخن درست و دقیق و نگاه صحیح باشد آنگاه دنیا عوض خواهد شد. همه مشکلات امروز به خاطر دید ناصحیح و غیردقیق به جهان و انسان‌ها، تغییرات و موضع‌گیری و سخنان ناصحیح نسبت به ملت‌ها است.

 وی یادآور شد: امروز شما به منطقه ما در خاورمیانه و حسا‌س‌ترین نقطه جهان بنگرید. این همه مصیبت را مشاهده کنید. یمن مجروح، عراقی که هنوز دارای آلام است و سوریه ویران، مشکلات فراوان افغانستان و مشکلات شمال آفریقا ظلم و کشتار صهیونیست‌ها نسبت به مردم فسطین از کجاست؟ به خاطر دید غلط و نگاه نادرست.

 روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند این سرزمین باید طبق اراده آنها گردش کند و فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیرد و فکر می‌کنند برای همیشه رژیمی غاصب و ظالم باید بر بر مردم برخی کشورهای منطقه مسلط باشد و از این طریق می‌توانند همه ذخایر دنیای عرب را به یغما ببرند. چشم طمع شما کجاست؟ به طلای سیاه این منطقه؟ به حساب صدها میلیاردی برخی کشورهای عرب منطقه است؟ طمع حساب‌های پرپول و ذخایر طلای سیاه در این منطقه عقل را از شما ربوده است؟

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر روز سخنی می‌گویید که نه با شأن منطقه و نه با شأن مردم و نه با شان قرن جدید سازگار است و به صراحت می‌گویند ما با پول دیگران می‌مانیم یا نمی‌مانیم.

روحانی تصریح کرد: بنابراین شما به عنوان جیره‌خوار دیگران هستید و ارتش و نیروی مسلح شما به دنبال منبعی است که بدزدد و ارتزاق کند. آیا این حیثیت است؟

وی با بیان اینکه ما حافظ عراق و ملت عراق هستیم و ما آماده‌ایم که حافظ عربستان باشیم و ملت عربستان حافظ عربستان است، گفت: چرا منطقه نابود می‌شود اگر شما برای همیشه تشریف ببرید منطقه امنیت کامل پیدا می‌کند. شما چه نوع امنیتی را آورده‌اید؟ آیا وقتی امنیت آوردید که به عراق حمله کردید؟ آیا وقتی امنیت آوردید که تروریسم را بر مردم منطقه چیره کردید؟ یا زمانی که هواپیما و بمب در اختیار عربستان قرار دادید تا یمن را نابود کند؟

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: چرا نگاه‌تان غلط و سخنتان نادرست است و امان از دید و سخنی غلط و امان از زبانی که هر روز دردسر درست می‌کند. می‌گویند می‌خواهیم با فلان رهبر اروپایی برای یک قرارداد هفت جانبه تصمیم بگیریم. با چه مناسبت و با چه حقی می‌خواهید این کار بکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما حسن نیت خود را نشان داده‌ایم، یادآور شد: ما به عالم نشان دادیم که ایران هراسی‌ها دروغ بود و ما خواستیم ثابت کنیم که به دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم و خواستیم ثابت کنیم که پرونده‌سازی‌ها تحت عنوان پی ام دی یک دروغ واهی بود و خواستیم ثابت کنیم بر خلاف قانون ما را ذیل فصل هفت شورای امنیت بردید اما ما با این پیمان و توافق تهمت‌‌ها را زدودیم و ما با این توافق به دنیا ثابت کردیم که آمریکا و اسرائیل به ایران دروغ می‌گفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما راستگویی ملت ایران را تحت عنوان برجام به اثبات رساندیم و حال شما می‌خواهید نسبت به آ‌ینده برجام تصمیم بگیرد اول بگویید که نسبت به گذشته برجام چه کردید و شما بگویید که در دو سال گذشته چگونه عمل کردید آیا این توافق که انجام شد شما به آن عمل کردید و اخلاق را نشان دادید و به عهد خود پایبند ماندید.

روحانی اظهار کرد: این که شما هر روز درد سر می‌آفرینید و بانک‌های دنیا را برای ارتباط با ایران تهدید می‌کنید و مانع سرمایه‌گذاری در ایران می‌شوید و اینکه نسبت به رفت و آمد ملت‌ها و مردم ایران مانع می‌تراشید همه اینها بر خلاف عهدتان در برجام است.

 

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما