شناسهٔ خبر: 25195449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقامات فرانسه مدام برای ایران شاخ و شانه می‌کشند/ فرقی بین اروپا و آمریکا نیست

نماینده خمینی‌شهر گفت: مقامات فرانسه مدام برای ایران شاخ و شانه می‌کشند و این کشور شریک قابل اعتمادی برایمان نیست.

صاحب‌خبر -

سمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بدعهدی‌های فرانسه، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که بین تصمیمات اقتصادی کشور بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عملکرد دستگاه دیپلماسی هماهنگی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که فرانسه نقش پلیس بد را همواره ایفا می‌کند و دنبال کارشکنی و تهدید ملت و دولت ایران است، جای تعجب است که با این کشور قراداد‌های کلان منعقد می‌کنیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه چه مواردی در قراردادهایی چون رنو و پژو وجود دارد که برای هیچ کسی حتی نمایندگان مجلس روشن نمی‌شود، گفت: مقامات فرانسه مدام برای ایران شاخ و شانه می‌کشند و دولتمردان ما نه تنها پاسخ درخوری به آنان نمی‌دهند بلکه با انعقاد قراردادهای متعدد به نوعی به آنان پاداش می‌دهند.

ابطحی با اشاره به اینکه اگر کسی تاریخ را بخواند درمی‌یابد که فرانسه هیچگاه شریک قابل اعتمادی برای ایران نبوده است، خاطرنشان کرد: فرقی بین اروپا و آمریکا نیست و منافع‌شان به صورت مشترک تعریف می‌شود، سطحی‌نگری است که اگر بگوییم اروپایی‌ها جدا از آمریکا تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما