شناسهٔ خبر: 25182332 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -
مواد غذایی فاسد
یزد – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: پلیس در بازرسی از یک خودرو در این شهرستان یک تن ارده و روغن زیتون غیر قابل مصرف کشف کرد.
سرهنگ سید محمد طاهر موسوی افزود: این مقدار مواد غذایی فاسد از یک وانت در سطح شهر کشف شد.
وی اضافه کرد: این مواد فاقد هر گونه آرم و نشان بهداشتی بودند.
کشف پرندگان کمیاب
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف انواع ‌پرنده‌ تزیینی و کمیاب خبر داد.
سرهنگ «رضا زینلی» گفت: پلیس حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در «محور جاده قدیم خاش» به یک دستگاه خودرو پژو405 که در حال تردد بود، مشکوک شد که پس از بازرسی تعداد 300 قطعه پرنده تزیینی کمیاب قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد‌.
این مقام انتظامی با‌ اشاره به اینکه پرندگان کشف شده از کشورهای همجوار به صورت قاچاق وارد شده‌اند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این پرندگان را 330 میلیون ریال برآورد کردند‌.
دستگیری سارق
تبریز – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت : سه نفر که برای سرقت یک فرش میلیاردی وارد خانه‌ای در بهار تبریز شده و صاحب خانه را به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ صابر عباس زاده افزود: همچنین پلیس کیف یک تبعه خارجی که ربوده شده بود را ظرف مدت 48 ساعت پیدا کرد.
وی اضافه کرد: پلیس در عملیات دیگری یک باند زورگیر را که اقدام به ربودن 400 هزار دلار کرده بودند را شناسایی و دستگیر و سه نفر سارق را در ارتباط با سرقت 10 کیلوگرم طلا از جواهر فروشی مارالان دستگیر کرد.
سرقت طلاجات
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان لرستان از دستگیری سارق و کشف 20 فقره سرقت طلاجات در شهرستان بروجرد خبر داد.
سرتیپ «مهدیان نسب» گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سارق با همدستی چند نفر ، ابتدا از طريق پرس و جو و پرسه زدن درمحل هاي مورد نظر طعمه خود را شناسايي و پس از اطمينان از تنهایی صاحب منزل یا خالی بودن از سکنه از طريق پشت‌بام‌ها وارد منازل می‌شد و اقدام به سرقت می‌کرد.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس در یک عملیات سریع سارق را دستگیر که وی در همان ابتدای بازجویی به جرم خود با همدستی دو نفردیگر به 20 فقره سرقت اعتراف و مقادیری طلا و جواهرات از وی کشف شد.
سردار مهدیان نسب در پايان با‌ اشاره به اینکه دو همدست وی نیز دستگیر شده‌اند، گفت : با شناسايي مال باختگان، سارق و همدستانش همراه پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.
واژگونی خودرو
شیراز – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس ‌پلیس راه جنوب استان فارس از واژگونی یکدستگاه سمند خبر داد.
سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: واژگونی سمند در جاده لامرد، سبب کشته شدن دو سرنشین آن شد.
وی علت حادثه را بی‌احتیاطی راننده و توجه نکردن به جلو بیان کرد.
جریمه قاچاقچی
قزوین - خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: عامل قاچاق تنباکو در تعزیرات حکومتی قزوین به پرداخت جریمه میلیونی محکوم شد.
احمدی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قزوین در حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌ها در جاده قدیم قزوین- زنجان به یک دستگاه خودروی عبوری مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۳ هزار و ۶۰۰ پاکت انواع تنباکو کشف کردند.
احمدی اضافه کرد: متهم به پرداخت بیش از ۳۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
قاچاق چوب
شهرکرد – ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان لردگان گفت: با هوشیاری مأموران فرماندهی انتظامی بخش منچ قاچاقچیان چوب در حمل و فروش سه تن و500 کیلوگرم چوب قاچاق درخت جنگلی بلوط ناکام ماندند.
سرهنگ «سیروس میرزایی» افزود: پس از بررسی دقیق موضوع مشخص شد قاچاقچیان در کوه‌های اطراف شهر منچ اقدام به برش و دپوی سه تن و500 کیلو چوب درخت جنگلی بلوط کرده و قبل از حضور مأموران از محل متواری شده‌اند.
وی ادامه داد: با تحویل چوب قاچاق مکشوفه به عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان لردگان تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.
پلمب واحد صنفی
رشت - مهر: فرمانده انتظامی شفت به بازدید از ۱۴۷ واحد صنفی در این شهرستان‌اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.
سرهنگ علی صداقت، عدم رعایت مقررات و قوانین صنفی، ایجاد ناهنجاری اجتماعی و وقوع برخی جرائم را از علل اصلی پلمب واحدهای صنفی دانست وگفت: برابر مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی با صنوف متخلف برخورد قانونی شده است.  
دستگیری پزشک قلابی
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : فرمانده انتظامی شهرستان سرباز گفت: پزشک قلابیِ خارجی در سیستان و بلوچستان دستگیر شد.
 سرهنگ سیامک مرادی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع دارو توسط یک پزشک قلابی تبعه بیگانه در روستای «چنگل «شهرستان بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان سرباز افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات محلی و پایش‌های اطلاعاتی و اطمینان از صحت و سقم موضوع با هماهنگی مراجع قضایی این پزشک قلابی را دستگیر و در بازرسی ار محل طبابت وی اقلام دارویی از قبیل: انواع پماد و قرص، انواع شربت، سرم و آمپول را کشف کردند.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز از کشف موادمخدر از نوع تریاک در شهرستان فردیس خبر داد.
 سرتیپ سید جعفر حسینی گفت : در راستای مبارزه با سوداگران مرگ پلیس به یک خانه مشکوک شد، دو نفر که با یک دستگاه خودرو پژو پارس قصد خروج از منزل را داشتند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از خودرو مذکور 60 کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود کشف شد.
وی با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهمان نیز 64 کیلو و 800 گرم تریاک کشف شد، گفت: متهمان دستگیر شده به همراه مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند.

نظر شما