شناسهٔ خبر: 25179874 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مالزی در مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران

«زندگی قرآنی» مستلزم درک مفاهیم قرآن است/ با قرآن به آرامش می رسم

خبرگزاری شبستان: نماینده مالزی در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن گفت : برای داشتن زندگی قرآنی تنها حفظ یا قرائت قرآن کافی نیست بلکه باید مفاهیم قرآن را درک و به آن عمل کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان: «محمد حلمی بن محمد خلیل»، نماینده کشور مالزی در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رشته حفظ در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: قرآن معجزه ای است که هیچ گاه از بین نمی رود.
وی یادآور شد: خواندن قرآن و انس با این کتاب آسمانی نعمتی از سوی خداوند است.

این حافظ بسیار جوان مالزیایی که تنها 22 سال سن دارد، افزود: در حقیقت این ما نیستیم که مسیر قرآنی شدن را می پیماییم و توفیق الهی است که موجب حرکت ما در این مسیر شده است.
خلیل در پاسخ به این پرسش که وظیفه حافظان قرآن و آنهایی که در مسیر قرآنی شدن حرکت می کنند برای نزدیک کردن افراد به این کتاب آسمانی چیست،گفت: تنها شعار دادن بی فایده است و این عمل ماست که می تواند تاثیر زیادی بر روی افراد و نزدیک شدن آنها به قرآن داشته باشد.


به گفته وی در مالزی مردم عقیده دارند بچه هایی که قرآن را یاد می گیرند، زندگی راحت تری دارند، بنابراین آموزش قرآن به افراد از دوران کودکی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می توانیم یک «زندگی قرآنی» داشته باشیم، گفت: فقط خواندن یا حفظ کردن قرآن کافی نیست بلکه ما باید تلاش کنیم معنی و مفاهیم قرآن را درک کنیم تا به این ترتیب آموزه های قرآنی را در زندگی مان جاری کنیم.
محمد حلمی بن محمد خلیل درباره تاثیر قرآن در زندگی شخصی اش،گفت:من با قرآن احساس آرامش می کنم .هر وقت در زندگی مشکلی پیدا می کنم،حتی وقتی با دوستان خودم دچار مشکل می شوم به قرآن پناه می برم تا آرامش پیدا کنم.
نماینده جوان مالزی در مسابقات بین المللی قرآن ، رقابت در میان شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن را بسیار تنگاتنگ توصیف کرد.


وی سطح برگزاری مسابقات را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: برگزار کردن مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهایی و برای گروه های متنوع،کاری است که در بسیاری از مسابقات بین المللی انجام نمی شود اما در ایران به خوبی و در سطح بسیار بالا انجام شده است.
محمد حلمی بن محمد خلیل دومین بار است که در مسابقات بین المللی قرآن شرکت می کند. این نماینده مالزی در مسابقات بین المللی قرآن در سال 2016 مصر بوده و رتبه چهارم را کسب کرده است.

نظر شما