شناسهٔ خبر: 25176882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس:

خیران دارابی متعهد به ساخت 13 مدرسه در این شهرستان شدند

شیراز- ایرنا- مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان، تعدادی از خیران شهرستان داراب متعهد به ساخت 13 مدرسه با هزینه 40 میلیارد ریال در این شهرستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سرافراز موصلی، سه شنبه در جمع خیران شهرستان داراب اظهار داشت: مقرر شده عملیات ساخت این مدارس خیرساز در سال 97 آغاز شود و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز 50 درصد سهم خود را در این زمینه تامین خواهد کرد.
وی افزود: این اداره کل در شهرستان داراب 29 طرح نیمه تمام از جمله آموزشگاه مسکن مهر داراب، مدرسه مسرور، مدرسه جواد الائمه، مدرسه روستای مروارید، نمازخانه بوعلی و سالن اجتماعات مدرسه حسن آباد را در دست ساخت دارد و قرار است که از این تعداد 17طرح آن در سال 97 تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان داراب نیز در این نشست گفت: ظرف چهار سال گذشته، 20 طرح آموزشی با مشارکت خیران و اداره نوسازی و تجهیز مدارس این شهرستان به اتمام و بهره برداری رسیده است.
روح الله فیروزی بیان کرد: این طرح ها شامل 9 مدرسه، 25 کلاس درس، هشت نمازخانه و سه خانه سرایدار است.
وی همچنین بیان کرد: از 270 واحد آموزشی موجود در این شهرستان 35درصد آنها که معادل 104واحد است، فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است.
فیروزی اظهار داشت: هم اینک 42 درصد از واحدهای آموزشی شهرستان داراب که مشتمل بر 140 مدرسه است به صورت 2 نوبته اداره می شود و برای رفاه دانش آموزان این شهرستان نیاز به تاسیس 70 مدرسه داریم.
شماری از خیران شرکت کننده در این نشست، خرید 10 دستگاه آب سردکن، پنج دستگاه فتوکپی و پنج دستگاه کولر گازی (اسپیلت) برای واحدهای آموزشی این شهرستان متقبل شدند.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9877 /6118

نظر شما