شناسهٔ خبر: 25176242 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول کاراته دانشجویان:

حمایت فدراسیون، ضامن موفقیت دانشجویان کاراته کا است

تهران- ایرنا- «منصور صاحب الزمانی» سرپرست انجمن کاراته دانشجویان، گفت: حمایت فدراسیون کاراته با ورزش دانشجویی،موجب افزایش شانس موفقیت تیم دانشجویان در رقابت های جهانی و افزایش آمادگی تیم ملی کاراته کشورمان برای حضور در المپیک 2020 توکیو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

صاحب الزمانی در حاشیه دیدار مسئولان فدراسیون های ورزش دانشگاهی و کاراته در گفت و گو با ایرنا گفت: مسابقات کاراته جهانی دانشجویان هر دو سال یکبار برگزار می شود و امسال با توجه به المپیکی شدن این رشته و از سوی دیگر میزبانی مسابقات کاراته جهانی دانشجویان در ژاپن، استقبال تیم های زیادی از سراسر جهان برای حضور در این رقابت ها را موجب شده است و این فرصتی برای کاراته کاهای دانشجوی ملی پوش ایران نیز هست.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان ورزشکار در خدمت تیم های ملی کشورشان هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه سطح مسابقات کاراته دانشجویان جهان در ژاپن در سطح بسیار بالایی برگزارمی شود، ما از فدراسیون کاراته خواستیم تا در برگزاری اردوهای انتخابی و آماده سازی تیم دختران و پسران دانشجو ما را یاری دهد تا برترین نفرات به این رقابت ها اعزام شوند ضمن اینکه این دانشجویان چه ملی پوش و چه غیر ملی پوش می توانند در اختیار تیم ملی باشند.
صاحب الزمانی در خصوص برنامه آماده سازی تیم کاراته دانشجویان برای حضور در مسابقات جهانی در ژاپن گفت: برای هریک از تیم های کاراته دختران و پسران دو مرحله اردوی انتخابی برگزار می شود که مرحله اول برای عموم دانشجویان این رشته و مرحله دوم برای انتخاب ملی پوشان دانشجو است و سپس برای تیم منتخب چهار مرحله اردوی آماده سازی تا زمان اعزام برگزار خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس انتخاب کادر فنی و کمیته فنی فدراسیون ورزش های دانشگاهی، در هر وزن دو تا سه دانشجوی کاراته کا انتخاب و به اردوی آماده سازی تیم دانشجویان دعوت می شوند.
صاحب الزمانی گفت: کمیته فنی با توجه به شانس مدال آوری قصد دارد دانشجویان را در رشته کمیته تیمی و انفرادی و کاتای تیمی به مسابقات کاراته جهانی ژاپن اعزام کند و در صورتی که کمیته فنی به این نتیجه برسد که کاتای تیمی هم شانسی برای کسب مدال و سکو دارد، حتما در این بخش نیز ورزشکاران اعزام خواهند شد.
وی تیم های ژاپن و ترکیه را مهم ترین رقبای ایران در سطح آسیا و تیم های فرانسه، ایتالیا و اسپانیا را نیز مهم ترین حریفان کاراته دانشجویان ایران در سطح جهان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، مسئولان فدراسیون ورزش های دانشگاهی در دیدار با مسئولان فدراسیون کاراته خواستار حمایت و همکاری این مجموعه برای اعزام تیمی قدرتمند برای شرکت در مسابقات کاراته دانشجویان جهان در ژاپن شدند.
«محمدرضا دهخدا» رئیس این فدراسیون در این نشست گفت: دانشجویان توجه و اقبال زیادی به رشته های رزمی دارند و قصد داریم با همکاری فدراسیون کاراته تیم دانشجویان با قدرت و انگیزه بیشتری در رقابت های جهانی شرکت کند.
وی ادامه داد: شرکت دانشجویان ملی پوش کاراته در رقابت های کاراته دانشجویان جهان می تواند سطح فنی تیم اعزامی را افزایش داده و از سوی دیگر نقش یک تدارکات خوب برای این ملی پوشان جهت حضور در مسابقات انتخابی و کسب سهمیه المپیک محسوب شود.
«محسن آشوری» دبیر فدراسیون کاراته نیز در ادامه این نشست گفت: آمادگی داریم تا در برگزاری اردوها و مسابقات انتخابی دانشجویان همکاری لازم را داشته باشیم تا تیمی منسجم راهی رقابت های کاراته جهانی دانشجویان شود.
یازدهمین دوره رقابت های کاراته دانشجویان جهان 28 تا 31 تیرماه سال جاری در شهر کوبه ژاپن برگزار می‌شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368

نظر شما