شناسهٔ خبر: 25173474 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون صدا رسانه ملی در آیین رونمایی از سامانه «ایران صدا»:

رادیو به صداپیشگان فرهیخته و آرشیوی از آثار ارزشمند می بالد

خبرگزاری شبستان: شاه آبادی گفت: رادیو به حضور صداپیشگان فرهیخته و اندیشمند و آرشیوی مملو از آثار ارزشمند گویندگان و نویسندگان می بالد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری شبستان، حمید شاه آبادی، معاون صدا رسانه ملی ظهر امروز 4 اردیبهشت در سخنانی در آیین تولد رادیو،  رونمایی از پایگاه جامع کتاب گویا و راه اندازی رادیو کتاب گفت: رادیو 78 سال پیش در سال 1319 در چنین روزی افتتاح شد و تا به امروز فراز و نشیب های فراوانی را در عرصه فرهنگ پشت سر گذاشته است و طی این سال ها تلاش خستگی ناپذیر همکارانمان در رادیو از آن رسانه ای موفق و تاثیرگذار ساخته است.

 

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه امروز تهدیدی به نام کوچک انگاری حوزه فرهنگ وجود دارد، گفت: باید از این تهدید ترسید و از حوزه فرهنگ صیانت کرد. بزرگان کشور و فرهیختگان باید پرچم فرهنگ را در کشور بالا ببرند و نباید فرهنگ ذیل سیاست و اقتصاد تعریف شود و نقش آن نادیده گرفته شود.

 

وی تاکید کرد: مرجعیت دادن به حوزه فرهنگ مشکلات کشور را حل می کند و رادیو در این میان نقش ویژه و ممتازی دارد. آغاز به کار رادیو کتاب قدم بزرگی است در حوزه اعتلای فرهنگ کشور. این رادیو در حال حاضر فصلی است و همزمان با نمایشگاه کتاب کار می کند و ما به تداوم و احیای رادیو کتاب می اندیشیم.

 

شاه آبادی گفت: در رادیو فرهنگ نیز بخش های جدی ای به کتاب اختصاص داده شده و درصدد هستیم اقدامات نوین دیگری نیز به آن اضافه کنیم. معتقدم موسیقی هم در رادیو نقش مهمی دارد.

 

وی بیان کرد: آن چیزی که در طول سال های گذشته رادیو به آن می بالد حضور صداپیشگان فرهیخته و اندیشمند و آرشیوی مملو از آثار ارزشمند گویندگان و نویسندگان است. در کتاب گویا بیش از پنج هزار کتاب صوتی در دسترس قرار گرفته است و داِئم به محتوای آن افزوده خواهد شد.

 

معاون صدای رسانه ملی گفت: در سامانه کتاب گویا قانون حمایت معنوی از تولیدکنندگان آثار مورد توجه قرار خواهد گرفت و در این راستا به همدلی نویسندگان احتیاج داریم. ظرفیت رسانه ظرفیت کمی نیست و معتقدم با انباشت سرمایه ها انحصار و محدود کردن آنها نمی توانیم راه توسعه فرهنگی را ادامه بدهیم و اگر می خواهیم نرخ مطالعه در کشور افزایش پیدا کند باید همه متصل به هم باشند.

 

 

نظر شما