شناسهٔ خبر: 25172069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه اقبالیه:

مهمترین تکلیف انسان بندگی خدا است

امام جمعه اقبالیه گفت: مهمترین تکلیف انسان عبودیت و بندگی خداوند متعال است، انسان به طور فطری دوست‌دار کمال‌طلبی است و خداوند متعال کمال مطلق است از این رو راه رسیدن به این کمال بی‌انتها عبودیت خداوند سبحان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه ظهر امروز در جلسه اخلاق که در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین برگزار شد، با اشاره به فلسفه آفرینش انسان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه ذاریات آیه 56 می‌فرماید «جن و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا عبادت کند» در حقیقت فلسفه آفرینش انسان‌ها بندگی خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال به عبادت بندگان خود نیازی ندارد زیرا، او سراسر بی‌نیازی و سرچشمه تمام کمالات است اما ما انسان‌ها سراسر فقیر و نیاز بوده از این‌رو به سراغ بی‌نیازی می‌رویم که تمام نیازهای ما را برطرف سازد.

امام جمعه اقبالیه در ادامه با بیان اینکه مهمترین تکلیف انسان عبودیت و بندگی خداوند متعال است ابراز کرد: انسان به طور فطری دوست‌دار کمال‌طلبی است و خداوند متعال کمال مطلق است از این رو، راه رسیدن به این کمال بی‌انتها عبودیت خداوند سبحان است امام خمینی(ره) در بیانات خود می‌فرمایند ما در تشهد نماز نخست به بندگی پیامبر اکرم(ص) و آنگاه به رسالت او شهادت می‌دهیم به این معنا پیامبر از مقام عبودیت به رسالت دست یافت.

وی در ادامه با اشاره به کلامی از امیرمومنان(ع) پیرامون ارزش و اهمیت بندگی و عبودیت خداوند متعال گفت: حضرت علی(ع) در سخنی ارزشمند می‌فرمایند خدواندا برای من همین افتخار کافی است که من بنده تو هستم و تو هم رب و پروردگار من هستی از این رو، مقام بندگی و عبودیت اگرچه بسیار ارزشمند است اما بنده ماندن در اعتقاد و عمل بسیار دشوار و مشکل است.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه رسالت انسان را عبدالله بودن دانست و اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که بنده خداوند متعال باشیم اگر انسان بنده خداوند نباشد بنده مال و مقام و ثروت خواهد شد و به سوی شیطان و طاغوت گرایش پیدا کرده و به خداوند متعال کفر خواهد ورزید.

وی با بیان اینکه سرلوحه دعوت تمام انبیای الهی بندگی خداوند متعال بود خاطرنشان کرد: اگر بندگی خداوند متعال نباشد بندگی کفر و طاغوت پیش می‌آید انسان باید عبودیت و بندگی خود را با اعتقاد و عمل هماهنگ کرده و تنها ایمان زبانی و گفتاری نداشته باشد.

امام جمعه اقبالیه در ادامه نماد بندگی خداوند متعال را در اقامه نماز دانست و تاکید کرد: انسان هر قدر که معرفتش به خداوند متعال بیشتر باشد از طریق اقامه نماز عبودیت و بندگی خود را محکم‌تر خواهد کرد در غیر این صورت به دنبال هوی و هوس خود رفته و عبودیت را ترک خواهد کرپ.

وی با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای اقامه نماز است افزود: خانه انبیا و اهل تقوا مساجد است کسانی که نمازهای خود را در مساجد به صورت جماعت اقامه می‌کنند در زندگی خود از آثار مادی و معنوی نماز بهره‌مند خواهدند شد.

حجت الاسلام فاطمیان در ادامه کمال نماز را اقامه آن در مساجد دانست و تصریح کرد: اگر انسان خداوند متعال را به عنوان کمال مطلق دوست دارد باید درصدد جلب رضایت او باشد خداوند متعال در خصوص نماز اقامه آن را در مساجد و به صورت جماعت دوست داشته و می‌‌پسندد از این رو، بهترین مکان بندگی مساجد و برترین زمان اول وقت است.

وی در پایان گفت: بنای مساجد باید بر محور توحید و تقوا استوار بوده و خدامحوری بر آن حاکم باشد در خصوص مسجد ضرار چون آن مسجد بر مبنای توحید نبوده و دشمنان قصد داشتند از طریق آن میان مسلمانان تفرقه بیندازند پیامبر آن را خراب کرده و دستور دادند که در چنین مسجدی نماز را اقامه نکنید./۸۷۳/پ203/ب1

نظر شما