شناسهٔ خبر: 25171172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه با هدف تامین امنیت غذایی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از برنامه‌های جدی سازمان دامپزشکی گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه با هدف تامین امنیت غذایی مردم است.

صاحب‌خبر -

گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه با هدف تامین امنیت غذاییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علیرضا رفیعی پور در نشست با مسئولان دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه دامپزشکی به دنبال تامین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار است افزود: این سازمان بازوی مدیران ارشد استانی در عرصه بهداشت و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بیان‌ کرد: یکی از برنامه‌های جدی سازمان دامپزشکی توجه ویژه به این استان‌ها در زمینه امنیت غذایی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: درصدد هستیم ارتباطات خود با کشورهای همسایه در زمینه دامپزشکی و امنیت غذایی را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: کنترل بیماری‌های دامی و صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ارتباط خوب با کشورهای همسایه است و در این زمینه سازمان دامپزشکی کشور با هدف کنترل بیماری‌ها ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه را در دستور کار دارد.

رفیعی‌پور با اشاره به بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: سالانه 2 تا 4 میلیون پرنده از کشورهای همسایه وارد کشور می شود که این امر خطر شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان را به دنبال دارد، لذا گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه برای جلوگیری انتقال این بیماری به کشور ضروری است.

وی عنوان کرد: با هدف کنترل بیماری آنفولانزا دستگاه‌های عضو ستاد آنفولانزا در استان‌ها هر دو هفته یک‌بار گزارش کار خود را به استانداری ارائه داده و آماده مقابله با خطرات احتمالی باشند.

نظر شما