شناسهٔ خبر: 25170288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تجمع علمای مسلمان لبنان:

ترور اندیشمند فلسطینی نباید بدون پاسخ باقی بماند

ابنا

علمای شیعه و سنی لبنان تأکید کردند که جنایت ترور فادی البطش از اندیشمندان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی نباید بدون پاسخ باقی بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی ضمن محکومیت ترور فادی البطش اندیشمند فلسطینی در مالزی تأکید کرد که دشمن صهیونیستی به هیچ وجه از جنایت های خود علیه امت اسلامی دست برنخواهد داشت.

در این پیام آمده است: دشمن صهیونیستی به هیچ وجه از جنایت علیه امت اسلامی دست برنداشته و بر جرم و جنایت و کشتار شهروندان بی گناه و تجاوز به امنیت سایر کشورها و ترور قهرمانان مقاومت افزوده است.

این تجمع افزود: رژیم صهیونیستی هیچ اعتنایی به حاکمیت این کشورها نداشته و این حق را به خود می دهد که نیروهای قهرمان مقاومت را در هر کشور مورد پیگرد و هدف قرار دهد. این مساله با سرپوش آمریکایی انجام می گیرد که از بازخواست صهیونیستی نسبت به جنایت هایش جلوگیری می کند.

تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: بدون درنظر گرفتن گروهی که ترور دکتر فادی البطش را انجام داد، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این جنایت شنیع دانسته و از دولت مالزی می خواهیم اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام دهد.

علمای شیعه و سنی لبنان ترور فادی البطش را به جنبش حماس تسلیت گفته و اظهار داشتند: امیدواریم این جنایت بدون عکس العمل قاطع باقی نماند تا رژیم صهیونیستی از این پس، قبل از ارتکاب جنایت مشابه، میلیون بار به عواقب اقدام خود بیندیشد.

آنان ادامه دادند: اگر این مساله به وقوع نپیوندد رژیم صهیونیستی به ترورها و پیگرد مجاهدان در سراسر زمین ادامه خواهد داد.

علمای لبنان همچنین به ملت فلسطین به دلیل مواضع قهرمانانه و استمرار انتفاضه در چارچوب تظاهرات های حق بازگشت درود فرستادند.

آنان از گروه های فلسطینی موجود در سوریه خواستند به صورت فعال در آزادی اردوگاه الیرموک از لوث اشغالگران داعش مشارکت کنند چرا که ادامه اشغال اردوگاه به معنای خنجری بر پهلوی دمشق است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: بر لزوم توقف جنگ بیهوده علیه ملت یمن که فاجعه هایی را به همراه داشته است تأکید می کنیم و خواستار آنیم که تلاش ها و امکانات عربی در خدمت مساله فلسطین و نبرد واقعی با دشمن صهیونیستی جهت آزادی این سرزمین متمرکز شود.

گفتنی است در ابتدای هفته، دو فرد مسلح ناشناس فادی البطش دانشمند فلسطینی را در جریان عزیمت برای شرکت در نماز صبح در منطقه سکونت وی در کوالالامپور پایتخت مالزی به شهادت رساندند.

«مازلان لازم» رئیس پلیس شهرداتوک سیری در این خصوص گفت که البطش در راه عزیمت به مسجد مجاور محل سکونت خود در منطقه گومباک واقع در شمال پایتخت بود که افراد ناشناس به سمت وی تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش 10 تا 14 گلوله به سمت البطش شلیک شده، اما وی در نتیجه اصابت 4 گلوله که یکی از آنها به سرش خورده، بلافاصله جان خود را از دست داده است.

فادی البطش 35 ساله دکترای خود را در مهندسی الکترونیک گرفته بود و استاد دانشگاه خصوصی مالزی بود. او در اصل ساکن شهر جبالیا در نوار غزه بوده و همسر و سه فرزند داشت.

او جوایز علمی متعددی را دریافت کرده که از جمله آنها بورس خزانه داری مالزی بود که به عنوان اولین فرد عرب در سال 2016 به آن دست پیدا کرد. وی همچنین مجموعه‌ای از اختراعات برای توسعه سیستم‌های الکترونیک و فلزات برای تولید برق داشته است.

این دانشمند فلسطینی در پژوهش‌های علمی متعددی شرکت کرده و در کنفرانس‌های بین المللی در ژاپن و انگلیس و فرانسه و کشورهای دیگر حضور داشت.

خانواده البطش، موساد را به دست داشتن در این ترور متهم کرده و از مقامات حاکم مالزی خواسته‌اند تا تحقیقات فوری را برای مشخص شدن هویت قاتلان قبل از فرار آنها انجام دهند.

خانواده البطش می‌گویند که وی قرار بود روز یکشنبه مالزی را به مقصد ترکیه ترک کرده تا در این کشور ریاست یک کنفرانس بین‌المللی علمی در مورد انرژی را بر عهده داشته باشد.

...........
پایان پیام/ 326

نظر شما