شناسهٔ خبر: 25167958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر

آغاز جشنواره «خلیج فارس» در بوشهر/ برنامه‌های پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت

بخش مناطق (خلیج فارس) بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، بخش مناطق (خلیج فارس) بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تا 7 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

نمایش‌های: آن شرلی با موهای قرمز (امیربهاور اکبرپور از دانشگاه شهرکرد)، دلقک‌های غمگین (مانلی حسین پور از دانشگاه آزاد تنکابن)، مردی که مار شد (مجید درویش نژاد از دانشگاه پیام نور ارومیه)، سنگی بر گورم (زیبا دریاسفر از دانشگاه آزاد بندر دیر)، فراخوان بازیگری (رضا ذهبی از دانشگاه هنر شیراز)،  چشمش به دشت (سعید رسولی از دانشگاه دامغان)، سفارش برای اشتراک 138 (ایمان رمضانی از دانشگاه آزاد قوچان)، ناتان و تبیلت (هادی محرابی از دانشگاه دامغان)، غشمار (ابوالقاسم یزدانی از دانشگاه نبی اکرم تبریز) در این دوره از جشنواره به رقابت می‌پردازند.

در این دوره، داوری بخش مناطق (خلیج فارس) بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به عهده کاظم نظری، جهانشیر یاراحمدی، جواد صداقت، محمودرضا رحیمی و امیرحسین حریری است.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، در دو بخش، شامل بخش مناطق از سوم تا هفتم اردیبهشت 1397 در شهر بوشهر و بخش سراسری و بین‌الملل از شانزدهم تا بیست و پنجم اردیبهشت 1397 در تهران برگزار می شود.

*برنامه «پردیس تئاتر شهرزاد» در ماه اردیبهشت اعلام شد/ بازگشت « مترانپاژ» حسن معجونی روی صحنه

نمایش‌های «ماجرای مترانپاژ»  به کارگردانی محمد حسن معجونی،«بلافیگورا»  به کارگردانی سعید دشتی، «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، «تله موش» به کارگردانی سیاوش اسد عناوین نمایش‌های تازه‌ای است که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.  

همچنین نمایش «ماجرای مترانپاژ» به کارگردانی محمد حسن معجونی نمایش تازه‌ای است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از هفته دوم اردیبهشت ماه اجراهای خود را آغاز کند. کارگردانی آن بر عهده محمد حسن معجونی است و رضا بهبودی، مهتاب ثروتی و .... بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

از تاریخ 15 اردیبهشت سال جاری، نمایش‌خوانی «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف در پردیس تئاتر شهرزاد به مدت محدود و دو اجرای ویژه با حضور سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر روی صحنه خواهد رفت. سعید پور صمیمی بعد از مدت ده سال با این نمایش بار دیگر روی صحنه حاضر خواهد شد.

از سوی دیگر، نمایش «تله موش» به کارگردانی سیاوش اسد، عنوان اثر نمایشی تازه‌ای است که از تاریخ 15 اردیبهشت در سالن شماره 3 این مجموعه روی صحنه می‌رود، عمار تفتی، اردلان شجاع کاوه، سحر نظام دوست و حسین پرستار بازیگران این اثر نمایشی هستند و ناصر آقایی در مقام مشاور این گروه را همراهی خواهد کرد.

«مکبث زار» اثر برگزیده چند جشنواره جهانی، عنوان نمایش دیگری است که از اواخر اردیبهشت و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد که کارگردانی آن بر عهده ابراهیم پشت کوهی است. 

سه نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» به کارگردانی افشین هاشمی، «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان و «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی، «خواستگاری» به کارگردانی عظیم موسوی، «گروفالو» به کارگردانی آرش شریف زاده و «متامورفیسم مانی» به کارگردانی نوید ترابی  تا پایان اردیبهشت ماه به اجراهای خود ادامه خواهند داد.

*پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر برگزار می‌شود

پانزدهمین دوره‌ جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی تئاتر ایران، از 7 تا 15 اردیبهشت 97 برگزار می‌شود.

این جشن که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر با برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده، در خانه هنرمندان برگزار می‌شود .

دبیری و هدایت این جشن به عهده سهراب سلیمی، عضو هیئت مدیره خانه تئاتر است که با همکاری و همراهی انجمن‌های خانه تئاتر نسبت به برپایی این جشن اقدام خواهند کرد.

قابل ذکر است این جشن هر ساله در اردیبهشت توسط خانه تئاتر با همکاری خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما