شناسهٔ خبر: 25167092 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از نشست جشنواره ملی پویانمایی

دارابی: جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون نیمه اردیبهشت در همدان برگزار می‌شود

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون ایران نیمه اردیبهشت ماه در استان همدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست خبری نخستین جشنواره ملی پویانمایی ایران صبح امروز -سه‌شنبه 4 اردیبهشت ماه- با حضور علی دارابی معاون امور استان‌ها و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، دارابی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی پویا نمایی تلویزیونی ایران گفت: یکی از موثرترین و جذاب ترین ساختارهای نمایشی، انیمیشن و پویانمایی است به خصوص اینکه مخاطب خردسال، کودک و نوجوان و برخی از جوانان و حتی بزرگسالان را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه مراکز استانی صدا و سیما مهد توانمندی و استعدادهای حوزه پویانمایی به شمار می‌روند افزود: در سال‌های گذشته به دلیل کم توجهی و مشکلات مالی، بسیاری از تولیدکنندگان بخش خصوصی دچار مشکلاتی شده‌اند اما در برخی استان‌ها شاهد انعقاد قراردادهای تولید انیمیشن با کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی هستیم که نشان‌دهنده ظرفیت و توانمندی‌های گسترده در مراکز است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ماموریت جشنواره ملی پویانمایی راه‌اندازی جریان گسترده تولید و ساخت انیمیشن در کشور است گفت: این جشنواره جریان گسترده‌ای در حوزه تولید و ساخت انیمیشن و پویانمایی در کشور ایجاد می کند البته ایجاد رقابت سالم و سازنده میان برنامه‌سازان و تولیدکنندگان انیمیشن در کنار اشتغال‌زایی برای آنها از دیگر اهدافی است که این جشنواره دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: اگر نمی‌خواهیم مصرف کننده صرف باشیم و همچنین علاوه بر تامین نیازهای خود بتوانیم در بازارهای جهانی هم حرفی به صورت قدرتمند ظاهر شویم، باید نگاه ویژه‌ای به توانمندی داخلی داشته باشیم.
دارابی با بیان اینکه موافقت‌نامه برگزاری جشنواره ملی پویانمایی ایران در سومین جلسه شورای عالی جشنواره میان معاونت امور استان‌ها و استانداری همدان به امضا رسید گفت: استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است به همین دلیل در این استان دو رخداد بزرگ حوزه گردشگری رقم خواهد خورد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی پویانمایی تلویزیون ایران تصریح کرد: 1011 اثر در بخش ‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده که این مسئله، یک رکورد بی نظیر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نیمی از آثار غیر دولتی هستند و بخش خصوصی، شرکت‌ها و موسسات فعال در زمینه پویانمایی آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند افزود: ویژگی دیگر این جشنواره این است که بخش قابل ملاحظه‌ای از این آثار برای نخستین بار مجال ظهور و بروز یافته‌اند و به دیگر بیان، این جشنواره توانسته تا به امروز توجه طیف عظیمی از فعالان عرصه انیمیشن را به خود جلب کند.

دارابی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره پویانمایی تلویزیون ایران 15 الی 17 اردیبهشت سال 97 به میزبانی استانداری همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما