شناسهٔ خبر: 25163693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهوری وارد تبریز شد

تبریز - ایرنا - حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان صبح امروز سه شنبه در راستای دومین دور سفرهای استانی و برای شرکت در آیین رسمی افتتاح رویداد بین المللی 'تبریز 2018' وارد تبریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس جمهوری و اعضای کابینه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز مورد استقبال مقام های ارشد کشوری و استانی قرار گرفتند.
دکتر روحانی در سفر دو روزه خود به آذربایجان شرقی ضمن سخنرانی در جمع مردم استان در ورزشگاه تختی تبریز، در آیین افتتاح رسمی رویداد بین المللی 'تبریز 2018' شرکت و برای حاضران سخنرانی می کند.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.
امضای تفاهم نامه ایجاد صندوق نوآوری و پژوهش با 10 میلیارد تومان سرمایه و افتتاح برج فناوری ربع رشیدی با ظرفیت استقرار 24 شرکت دانش بنیان از جمله برنامه های این سفر است.
در سفر رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی همچنین خط آهن میانه - تبریز در حدفاصل میانه - بستان آباد به طول 132 کیلومتر و یک هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده افتتاح می شود.
افتتاح مرکز همایش های بین المللی تبریز در زمینی به وسعت 24 هزار مترمربع و 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بخش سوختگی بیمارستان سینا در تبریز با 47 میلیارد تومان هزینه کرد از دیگر برنامه های سفر روحانی به آذربایجان شرقی است.
جلسه با نخبگان و فعالان فرهنگی و اقتصادی، شرکت در جلسه شورای اداری، افتتاح رویداد تبریز 2018 و نشست خبری با نمایندگان رسانه ها از دیگر برنامه های سفر دو روزه رییس دولت دوازدهم به آذربایجان شرقی است.
نخستین دور سفر استانی روحانی به آذربایجان شرقی در اواخر اردیبهشت ماه 1394 شمسی، تصویب 23 طرح عمرانی زیربنایی با 945 میلیارد و 500 میلیارد تومان اعتبار مصوب را به دنبال داشت.
518/6183

نظر شما