شناسهٔ خبر: 25160708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آمریکا و اروپا برای حفظ برجام توافق کردند

بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای کشور‌های اروپایی و آمریکا توافق کردند که به منظور حفظ برجام، فشار‌ها به ایران به دلیل دنبال کردن برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای را افزایش دهند و در عین حال تغییری در توافق هسته‌ای ایران ایجاد نشود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» روز سه‌شنبه (امروز) گزارش کرد که آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در خصوص شرایطی که طبق آن واشنگتن به حفظ برجام متعهد شود، موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، طبق توافقات صورت گرفته، طرف‌های اروپایی و آمریکا تصمیم گرفتند که باید ایران را به واسطه دنبال کردن برنامه موشکی و همچنین سیاست‌هایی که در منطقه دنبال می‌کند، با تحریم‌های جدید تهدید کنند، اما در عین حال خود برجام تغییری نکند.

رسانه‌ها همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش کردند که مذاکرات در این زمینه هنوز پایان نیافته است.

«دونالد ترامپ» از همان قبل از برگزیده شدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست‌های خود را بر پایه از بین بردن توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بنا نهاد.

وی، برجام را بعنوان بدترین توافق در تاریخ که تاکنون در خصوص آن مذاکره شده است، می‌داند و تهدید کرده بود که اگر اصلاحاتی که واشنگتن به دنبال آن است، در این توافق اعمال نشود، از آن خارج شود.

نظر شما