شناسهٔ خبر: 25158658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

گزارش مدیران اجرایی از پیشرفت پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی؛

پیشرفت 15 درصدی خط دوم متروی تبریز/ اقدامات اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان به کجا رسید؟

نصر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی حدود 11 تصفیه خانه دارد که تصفیه خانه ی بناب به عنوان پیشرفته ترین تصفیه ی خانه ی ایران در سال 94 راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "علیرضا ایمانلو" ظهر امروز در نشست خبری پروژه های نخستین سفر رئیس جمهور به استان، به شبکه فاضلاب تبریز اشاره کرد و گفت: سطح بهره‌ مندی استان از شبکه فاضلاب بیشتر از 60 درصد بوده و شبکه فاضلاب در شهر تبریز بالای 70 درصد است.

وی افزود: شبکه فاضلاب در تبریز بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 30 درصد آن در مرحله اجرا است و با هماهنگی های استانداری و معاونت برنامه ریزی و شهرداری، قسمت اعظم این پروژه بیش از 300 کیلومتر در طول سه سال کار کرده و بالاتر از میانگین کشوری در استان و تبریز تا کنون بالای 200 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

ایمانلو با بیان اینکه بزرگترین تصفیه خانه ایران، فاز دوم تصفیه خانه تبریز است، اذعان کرد: آذربایجان شرقی حدود 11 تصفیه خانه دارد که تصفیه خانه ی بناب به عنوان پیشرفته ترین تصفیه ی خانه ی ایران در سال 94 راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: عمده مشکلات ما بحث ریالی است و سعی می ‌کنیم که در طول سه چهار سال آتی این پروژه‌ تصفیه خانه بناب و تصفیه خانه شهرک اندیشه میانه را با توجه به محقق نشدن اعتبارات مصوب شده، به بهره‌ برداری برسانیم.

 

سه پروژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماده بهره برداری

"مسعود صالحی"،  مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه این نشست با پاسخ به سوالات خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دارای سه پروژه بیمارستان هریس، دانشکده داروسازی و بخش سوانح و سوختگی بیمارستان سینا بود که از پروژه های مهم سفر قبلی رئیس جمهور به تبریز محسوب می شد و در حال حاضر هر سه از این پروژه ها به اتمام رسیده اند.

وی ادامه داد: سه پروژه در سفر قبلی برای علوم پزشکی که اکثریت آن ها نزدیک به 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود: بیمارستان 64 تختخوابی در شهرستان هریس احداث شده که دارای هشت هزار مترمربع زیربنا بوده و به صورت 100درصدی به اتمام رسیده و به مردم آن منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.

صالحی تصریح کرد: دانشکده ی داروسازی تبریز به عنوان دومین دانشکده داروسازی از سال 1326 در کشور تاسیس شده است، با توجه به اینکه ساختمان قدیمی دانشکده مستهلک شده بود، مقرر شد تا دانشکده ی داروسازی جدید احداث شود، این دانشکده با 17 هزار مترمربع زیربنا راه اندازی شده و از لحاظ فیزیکی صدرصدی به اتمام رسیده است و اکنون ما در مرحله ی خرید تجهیزات آزمایشگاهی هستیم چرا که دانشگاه باید از لحاظ دستگاه های داروسازی به طور کامل تجهیز شود.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص بخش سوانح و سوختگی بیمارستان سینا با اشاره به نبود بیمارستان تخصصی برای رسیدگی به سوختگی ها و سوانح در تبریز، اذعان کرد: این بیمارستان 64 تخت خوابی در راستای رسیدگی به سوانح و سوختگی برای اولین بار در شمال غرب کشور احداث شده که فردا با حضور رئیس جمهوردر استان به صورت رسمی افتتاح می شود و آماده بهره برداری است.

صالحی گفت: بیمارستان تخصصی سینا با 64 تخت آماده بهره‌ برداری است و آماده ارائه خدمات به بیماران استان‌ های  آذربایجان‌غربی، کردستان و استان‌ های همجوار بوده و  تمام اتاق‌ ها تک تخته و وی. آی. پی است.

وی ادامه داد: بیمارستان سینا دارای شش هزار و 800متر مربع بوده و حدود 13 میلیارد تومان اعتباربرای احداث آن و 34 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آن هزینه شده است.

صالحی در پایان تصریح کرد: دومین دانشکده داروسازی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تبریز با17 هزار و 500 متر مربع زیربنا است و ساختمان جدید الحداث به لحاظ فیزیکی صد در صد آماده بهره برداری بوده فقط در مرحله خرید یکسری تجهیزات آزمایشگاهی و بازسازی میز های کتابخوانه دانشکده داروسازی هستیم.

 

آخرین اقدامات اجرایی آزادراه تبریز به بازرگان

"اروجعلی علیزاده" مجری طرح آزاد راه تبریز-مرند- بازرگان نیز در این نشست در رابطه با تشریح آخرین وضعیت پروژه طرح آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان گفت: آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان در ادامه آزادراه تهران-زنجان به تبریز است که طی سنوات گذشته مسیر تهران به تبریز احداث و به اتمام رسیده است و ادامه مسیر این آزادراه  به مقصد مرز بازرگان به طول 93 کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر دور اول است.

وی افزود: قطعه اول این آزادراه از مبدا تبریز تا مرند به طول 64 کیلومتر است که در سال 94 با یک شرکت ایرانی تفاهم ‌نامه مشارکت به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده  است.

علیزاده ادامه داد: سال گذشته خرید اراضی به طول 30 کیلومتر به صورت صدرصدی انجام گرفته و مبلغ آن به ارزش 45 میلیارد تومان به صاحبان اراضی پرداخت شده است و اکنون نیزعملیات اجرایی پروژه به صورت فعال انجام می شود.

مجری این طرح در پایان با بیان اینکه مدت زمان بهره‌ برداری از این پروژه 15 سال است، تصریح کرد: در این طرح خرید اراضی مورد نیاز بر عهده دولت بوده و سهم  مشارکت دولتی 35 درصد و بخش خصوصی 65 درصد است.

 

پیشرفت 15 درصدی خط دوم متروی تبریز

"رضا زائر" مسئول اجرایی قطار شهری تبریز و حومه نیز در این نشست به تکمیل خط اول قطار شهری تبریز اشاره کرد و گفت:  خط یک متروی تبریز با صرف اعتبار یک هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و اکنون نیز تا میدان ساعت مورد بهره برداری و استفاده ی شهروندان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در فاز سوم قطار شهری تبریز حدود 700 میلیارد تومان اعتبار برای بهره مندی تا پایان سال 97 نیاز است که این اعتبار مصوب شده است و تا کنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ لازم به ذکر است که این طرح هیچ مشکلی نداشته و تا پایان سال جاری به بهره ‌برداری خواهد رسید.

زائر در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دوم متروی تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون خط دوم مترو حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام خط دوم مترو حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که برای آن از فایناس استفاده می کنیم و با این شتاب پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی خط دوم مترو به طور کامل به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما