شناسهٔ خبر: 25156281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنجان|جشنواره غذای بین‌المللی اکو به میزبانی زنجان برگزار می‌شو‌د

R41375/P1377/S6,59/CT11

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به انتخاب زنجان به عنوان استان برتر کشور در رویدادهای گردشگری بین‌المللی گفت: جشنواره غذای اکو با حضور قطعی ۱۵ کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، یحیی رحمتی امشب در نشست خبری ضمن مطرح کردن افزایش گردشگران در شهر زنجان اظهار داشت: امسال شمار گردشگران به مقصد زنجان 36 درصد افزایش یافته است.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه برای شناساندن مکان‌های تاریخی جاذبه‌های گردشگری زنجان گفت: مراکز اقامتی استان زنجان امسال با رشد 18 درصدی حضور مسافران مواجه شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از آغاز به‌کار چهارمین جشنواره غذای اکو ابریشم خبر داد و گفت: این جشنواره 11 اردیبهشت با حضور مقامات کشوری، استانی و سفرای برخی کشورها افتتاح می‌شود.

وی مدت زمان این جشنواره را سه روز اعلام کرد و افزود: این جشنواره از دل جشنواره آش بیرون آمد.

رحمتی با بیان اینکه حضور 15 کشور خارجی در این جشنواره قطعی شده است، ابراز کرد: حضور ویتنام اگر قطعی شود شاهد حضور 16 کشور خارجی در این جشنواره خواهیم بود.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب استان زنجان به عنوان استان برتر در کشور در رویدادهای گردشگری بین‌المللی گفت: به خاطر برگزار کردن جشنواره‌های اکو و آش استان زنجان سال گذشته استان برتر کشور انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه هفته گذشته وزرای کشورهای اکو در شهر دوشنبه در یک بند بیانیه مشترک از جشنواره غذای اکو ابریشم حمایت کردند، گفت: این یک موفقیت بسیار خوبی برای این استان تلقی می‌شود‌.

وی با بیان اینکه سفیر بلغارستان شخصا در نخستین روز جشنواره غذای محلی کشور خود را پخت خواهد کرد، عنوان کرد: این سفیر همواره به خوب بودن این جشنواره اذعان کرده است.

رحمتی از همزمان برگزار شدن نمایشگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: به دلیل حمایت از سال کالای ایرانی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به دایر شدن قطار گردشگری به مقصد زنجان در ایام جشنواره آش اشاره کرد و گفت: این کار برای جشنواره اکو کمی زود است چون که فعلا در کشور شناخته نشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تمایل داریم غذا به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان معرفی شود، گفت: جشنواره اکو توانسته است چندین غذای کشورهای مختلف را در محیط کوچک گرد هم‌ آورد.

وی یکی از لازمه‌های شرکت در این جشنواره را حاضر شدن با لباس سنتی و محلی برشمرد و گفت: این قانون سبب می‌شود رسم و رسوم سنتی احیا شود.

رحمتی به قطعی شدن حضور پنج استان در این‌ جشنواره اشاره کرد و گفت: این استان‌ها غذاهای سنتی و رسم و رسوم‌های خود را در کنار کشورهای خارجی به نمایش خواهند گذاشت.

وی در پایان به برگزاری جشن‌های مختلف اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه این جشنواره با اعیاد شعبانیه همزمان شده است جشن‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد‌.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه شهرداری زنجان به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شده است، گفت: زیباسازی و فراهم کردن بستر جشنواره بر عهده شهرداری زنجان ‌است‌.

در ادامه شمس‌الله وثوقی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان‌ اینکه زیبا سازی و تبلیغات جشنواره در سطح شهر زنجان انجام خواهد شد، گفت: تمایل داریم پیمان خواهرخواندگی با شهرهای حاضر در جشنواره بسته شود.

در پایان مراسم از پوستر چهارمین جشنواره غذای اکو ابریشم توسط دو تن از خبرنگاران پیشکسوت رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما