شناسهٔ خبر: 25153092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان خبر داد

راه‌اندازی فاز اول شهر زیرزمینی سامن تا چندماه آینده

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از راه‌اندازی فاز نخست شهر زیرزمینی سامن تا چند ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به برگزاری رویداد 2018 در همدان طی سال جاری اظهار کرد: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های استان، ما نیز می‌خواهیم همه شهرستان‌ها در این رویداد دیده شوند.

وی افزود: از شهرستان‌های استان خواسته‌ایم تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود را برای این رویداد به ما اعلام کنند تا از استان پیگیری لازم صورت گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به ثبت ملی منبت ملایر گفت: این افتخار برای ملایر در بخش صنایع دستی است اما در بخش گردشگری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق شاهد ورود گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور به بهانه دیدن و خرید مبل منبت بوده‌ایم که افزایش اقامت مسافران در عید نوروز نیز نشانه این امر بوده است.

خاکسار با بیان اینکه دومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر، شهریورماه در این شهرستان برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند در رویداد 2018 گنجانده شود و ما نیز حمایت لازم را از این برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آثار ارزشمند گردشگری ملایر شهر زیرزمینی سامن است افزود: در این زمینه با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است فاز نخست شهر زیرزمینی سامن تا چند ماه آینده راه‌اندازی شود.

*همایش دستکندها برگزار می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: در این راستا طی هفته گذشته با سفر استاندار به ملایر و بازدید از شهر زیرزمینی سامن برنامه‌ریزی‌های لازم برای فاز اول، با دستور استاندار داده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرهای زیرزمینی یکی از آثار غنی و مهم و برای بازدید گردشگران است؛ تلاش ما این است که شهر زیرزمینی سامن حتما در این رویداد به صورت ویژه مورد بازدید و استقبال گردشگران قرار گیرد.

خاکسار اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها، برگزاری همایش دستکندهاست که هنوز زمان آن قطعی نشده است؛ اما حتما در این رویداد قرار دارد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: یک روز را برای حضور میهمانان خارجی 2018 برای این امر در ملایر اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/و

نظر شما