شناسهٔ خبر: 25152447 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مراسم احیای شب نیمه شعبان؛ در مساجد همدان

گروه فرهنگی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، از برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان در سطح مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی این استان خبر داد و گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد همدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از شبستان، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جشن‌های امسال بیشتر با محوریت شورای فرهنگی محلات است، گفت: حدود ۴۰۰ گفتمان دینی در سطح مساجد، محلات هدف طرح سلامت اجتماعی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس برگزارمی‌شود.
وی با بیان اینکه امسال نیز مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می شود، افزود: این مراسم معنوی و پرفیض امسال در مساجد محوری و شاخص برگزار و مراسم احیا نیز از ساعت 23 آغاز و تا اذان صبح ادامه می یابد.
وی اعزام مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهرستان جهت نشر و تبیین آموزه های دینی، حمایت از برگزاری مراسم جشن و سرور در مساجد، هیئات مذهبی، موسسات و خانه های قرآنی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و برپائی ایستگاه های صلواتی در معابر و میادین اصلی شهرستان را از دیگر برنامه های این اداره برشمرد.
وی تبیین مسئله انتظار و مهدویت و برطرف کردن شبهات فکری در این زمینه را مهمترین وظیفه مبلغان در این ایام عنوان کرد و افزود: مشارکت در برگزاری جشن های نیمه شعبان، برپایی نماز جماعت و سخنرانی در مساجد و محافل و اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر فعالیت های این مبلغان است.
حجت‌الاسلام دشتکی بصیرت افزایی مردم و ترویج فرهنگ مهدویت را از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان عنوان کرد.
انتهای پیام

نظر شما