شناسهٔ خبر: 25150944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چرخش مواضع اسلام‌آباد در قبال سوریه؛ سفارت پاکستان بازگشایی شد

بعد از پیروزی سوریه بر تکفیری‌ها که از جانب غرب و برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان پشتیبانی می‌شدند، پاکستان با تغییر رفتار در برابر سوریه روابط دیپلماتیک نزدیک با این کشور را آغاز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، بعد از پیروزی سوریه بر تکفیری‌ها که از جانب غرب و برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان پشتیبانی می‌شدند، پاکستان با تغییر رفتار در برابر سوریه روابط دیپلماتیک نزدیک با این کشور را آغاز می‌کند.

پاکستان که تا قبل از این سعی داشت در قبال جنگ سوریه بی‌طرف باشد با بازگشایی سفارت خود در دمشق در پی گسترش روابط دیپلماتیک با این کشور است.

«راشد کمال» سفیر جدید پاکستان در سوریه استوارنامه خود را تقدیم «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه کرد تا سفارت این کشور مجددا کار خود را از سر گیرد.

راشد کمال ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور پاکستان به بشار اسد گفت: اسلام آباد تلاش خواهد کرد با تکیه بر اعتمادسازی با سوریه روابط خوبی با این کشور داشته باشد.

رئیس جمهور سوریه در دیدار با سفیر پاکستان گفت: امیدواریم بازگشایی سفارت اسلام آباد در کنار گسترش روابط دوجانبه با پاکستان امنیت منطقه را به همراه داشته باشد.

با اینکه از قبل سفارت پاکستان در سوریه فعال بود اما اسلام‌آباد به دلیل جنگ و افزایش ناامنی از اعزام سفیر خود به این کشور خودداری کرد.

کشور پاکستان در مواجهه با بحران سوریه، مواضعی شبیه به ایران دارد و موضوع حمله احتمالی آمریکا به سوریه و تهدیدات واشنگتن، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشته است.

دولت پاکستان در عین حالی که به سبب وابستگی‌های مالی و سیاسی به غرب و آمریکا سعی دارد در ابراز نظرات رسمی با احتیاط بیشتری در این زمینه گام بردارد لیکن رسانه‌ها و برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی این کشور به صراحت حمله آمریکا به سوریه را محکوم نموده و این اقدام را در راستای تضمین امنیت اسرائیل و در راستای منافع نامشروع آمریکا می‌خوانند.

انتهای پیام/ح

نظر شما