شناسهٔ خبر: 25150305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول مجتمع فرهنگی المهدی(عج) بیارجمند:

گفتمان دینی برای ۱۱۰ نوجوان بیارجمندی برگزار شد

شاهرود - مبلغ دینی و مسئول مجتمع فرهنگی المهدی(عج) بیارجمند، گفت: در آستانه ماه شعبان گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف با حضور ۱۱۰ نوجوان دختر و پسر منطقه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عبدالله چراغی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح برنامه‌های موسسه المهدی(عج) در بیارجمند، تأکید کرد: برگزاری گفتمان‌ها و دوره‌های آموزشی با موضوعاتی نظیر احکام اسلامی، تهاجم فرهنگی، فرایض دینی مانند نماز، تصحیح روخوانی قرآن و نماز، فضای مجازی و ... با حضور ۱۱۰ نفر از نوجوانان بیارجمندی در زمره مهم‌ترین برنامه‌های این موسسه در سال۹۷ بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاحتی، هنری و ورزشی عمده عملکرد مجتمع فرهنگی المهدی(عج) است که مورد استقبال پرشور نوجوانان و حتی خانواده‌ها نیز قرارگرفته است.

این روحانی اعزامی گفت: یکی از اقداماتی که در مجتمع المهدی(عج) و مسجد مطهری بیارجمند صورت گرفته، طرح آشنایی دوستان و خانواده با مساجد است به‌این‌ترتیب که هر نوجوان یا نونهال بیارجمندی در صورت معرفی یک دوست و یا عضو خانواده‌اش به مسجد و تداوم حضور او، شایسته تقدیر قرارگرفته و این خود، انگیزه‌ای مضاعف برای حضور پرشور نونهالان در مساجد را فراهم می‌کند.

چراغی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص در این مجتمع، آموزش اذان، نماز جماعت و قرآن است که خوشبختانه در چهار ماه گذشته شاهد برگزاری نشست‌های متعددی با موضوع تصحیح قرائت قرآن در بیارجمند بوده‌ایم.

وی همچنین پویایی نونهالان و حضورشان در مسجد را هدف اولیه اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی در بیارجمند دانست و گفت: برای پویایی نونهالان در مساجد ابتدا نیاز به فضاسازی مسجد به طرزی که مورد استقبال نونهالان قرار گیرد بودیم که در این راستا اقداماتی صورت گرفت و امروز مشاهده می‌کنیم که از لحاظ بصری تغییراتی که در مسجد اعمال شد، توانسته مورد توجه نونهالان باشد.

روحانی مستقر بیارجمند همچنین گفت: پرسش و پاسخ با موضوعات مختلفی مانند احکام دینی در زمره دیگر بخش های آموزشی مجتمع المهدی(عج) برای نوجوانان و نونهالان است.

نظر شما