شناسهٔ خبر: 25143334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» در شیراز

گروه اجتماعی ـ همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» با تأکید بر سیره رضوی هم اکنون در محل تالار علامه جعفری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از فارس، همایش ملی «عشق و محبت از دیدگاه اهل بیت(ع)» با تأکید بر سیره رضوی دقایقی پیش با حضور اندیشمندان و پژوهشگران سراسر کشور در محل تالار علامه جعفری دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز آغاز شد.
این همایش طی روزهای 3 و 4 اردیبهشت‌ماه جاری طی 7 نشست علمی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که نشست اول به برنامه افتتاحیه اختصاص دارد.
در برنامه افتتاحیه بعد از خوشامدگویی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم کاکایی، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه، پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، مرجع تقلید شیعیان پخش خواهده شد و بعد از آن کاووس حسن‌لی، استاد دانشگاه شیراز به سخنرانی می‌پردازد.
نشست دوم این همایش از ساعت 11:10 امروز آغاز خواهد شد که هئیت رئیسه آن متشکل از حجت‌الاسلام والمسملین کاکایی، حسن‌لی، زبرجد و رحیمی خواهد بود و اسماعیل منصوری لاریجانی مقاله «عشق و عقل از نگاه اهل بیت(ع)» ارائه و غلامحسین دینانی درباره محبت و عشق سخنرانی خواهد کرد.
نشست سوم از ساعت 15:30 آغاز خواهد شد که هیئت رئیسه آن متشکل از بنیانی، شکر، فارسی‌نژاد و احمدی خواهد بود و سیدمحمدهادی زبرجد مقاله «اقسام محبت و فروع آن از دیدگاه قرآن و حدیث»، رضا الهی‌منش مقاله «رابطه محبت و ولایت عرفانی در سخنان حضرت علی(ع)» و سیدمحمد هاشم‌پور مقاله «تفاوت ماهوی محبت خالق و مخلوق نسبت به یکدیگر» را ارائه خواهند کرد.
نشست چهارم نیز از ساعت 17:30 امروز آغاز خواهد شد که در آن هیئت رئیسه متشکل از خانم حقیقت، قاسم‌نژاد، روستایی و اورکپور خواهند بود و احمد جعفری مقاله «مبانی نظری محبت در سیره رضوی»، محبوبه جباره مقاله «تنهایی و دوستی با خدا در آینه نیایش‌های اهل بیت(ع)»، سیاوش رودگر مقاله «نقش محبت در سلوک معنوی بر مبنای آموزه‌های فاطمی» و زهرا کلهر مقاله «نسبت عشق حقیقی و مجازی» را ارائه می‌کنند.
نشست پنجم صبح فردا از ساعت 9 صبح در تالار علامه جعفری آغاز خواهد شد که هیئت رئیسه آن حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم کاکایی، عباسی، بدخشان و خانم طباطبایی بوده و زهرا قاسم‌نژاد مقاله «بررسی تطبیقی حب در اصول کافی و صحیح بخاری به روش تحلیل محتوا»، غلامرضا اعوانی «محبت اهل بیت(ع) و شرایط و مقتضیات آن» و یوسف نیری «حقیقت حبیه یا سر تجلی ذات» را ارائه خواهند کرد.
نشست ششم در ساعت 11 فردا با هیئت رئیسه اعوانی، ساجدی، نیری و کلانتری آغاز به کار خواهد کرد که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی درباره «قلمرو عشق»، فاطمه طباطبایی درباره «محبت و تأثیر آن در  اخلاق فردی و اجتماعی» و قاسم کاکایی «محبت و عشق در سیره معصومین و در ادبیات عرفانی» سخنرانی خواهند کرد.
نشست هفتم و آخرین نشست نیز در ساعت 15:30 فردا آغاز می‌شود که هیئت رئیسه آن متشکل از رحیمیان، جاویدی، هادیان و سلمان‌پور خواهند بود و محسن قاسم‌پور مقاله «تأثیر گفتمان روایی محبت بر معرفت اخلاقی»، کاووس روحی «بررسی تحلیلی عبادت عاشقانه» و مهدی کمپانی زارع «سلوک عاشقانه در سخنان معصومین» را ارائه می‌کنند.
اختتامیه این همایش ملی و تجلیل از برگزیدگان آن در ساعت 17:10 فردا با سخنرانی عبدالجبار کاکایی با عنوان «میراث معنوی معصومین در شعر معاصر» و اهدای جوایز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما