شناسهٔ خبر: 25139773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

قتل خبرنگار در اعتراضات نیکاراگوئه
یک خبرنگار در حال گزارش زنده فیسبوکی از اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه مورد اصابت گلوله قرارگرفت و کشته شد.
«آنجل گائونا» در حال گزارش زنده فیسبوکی از خسارت‌های وارده به یک بانک در شهر ساحلی بلوفیلدز بود که گلوله‌ای به او اصابت کرد.
تصاویر ویدئویی نشان داد که او به زمین افتاده و دچار خونریزی شده است. دست‌کم ده نفر از زمان شروع درگیری‌ها بین پلیس و معترضان کشته شدند. اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه برغم آنکه دانیل اورتگا، رئیس جمهور، وعده بررسی اصلاحات مربوط به خدمات بازنشستگی را داده، همچنان در این کشور ادامه دارد.

ردپای موساد در ترور دانشمند فلسطینی
وزیر کشور مالزی اعلام کرد که عاملان ترور فادی البطش، دانشمند فلسطینی با یک سازمان اطلاعاتی خارجی در ارتباط بوده‌اند.
به گزارش الجزیره، احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی گفت: عاملان ترور فادی البطش، دانشمند فلسطینی در کوالالامپور با یک سازمان اطلاعاتی خارجی در ارتباط بوده‌اند. ما از پلیس بین الملل(اینترپل) درخواست خواهیم کرد که عاملان ترور وی را تحت پیگرد قرار بدهد. البطش هدف یک کشور دشمن فلسطین قرار گرفته بود.
وی گفت: البطش مهندس برق و کارشناس ساخت موشک بود. او قرار بود برای شرکت در نشستی بین المللی به ترکیه برود.

نمونه‌برداری از دوما
کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی موفق شدند از محل حمله شمیایی ادعایی در دوما بازرسی کنند و از مناطق مختلف محل این واقعه نمونه‌برداری کنند. سخنگوی این نهاد بین‌المللی گفت بازرسان توانسته‌اند از یکی از دو نقطه‌ای که ادعا شده بمب‌های شیمیایی در آنجا به زمین اصابت کرده‌اند بازرسی کنند. قرار است نمونه‌های جمع آوری به طور نامشخص برچسب‌گذاری شده و به آزمایشگاهی در شهر ریس‌ویک، در نزدیکی لاهه هلند ارسال شود. آن‌طور که گزارش شده تیم کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی پس از بازرسی امروز از دوما در حالی که نیروهای روسی و سوری آنها را اسکورت می‌کردند به دمشق، پایتخت بازگردانده شدند.

نظر شما