شناسهٔ خبر: 25136496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح ساماندهی معابر کوله بری و ته لنجی تصویب شد

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کوله بری و ته لنجی و فرعی) در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روح الله بابایی صالح در تشریح نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی معابر مرزی کشور (معابر کوله بری و ته لنجی و فرعی) در نشست امروز با حضور کارشناسانی از وزارت اطلاعات، مرزبانی ناجا و مرکز پژوهش ها بررسی و تصویب شد.

**بررسی و تصویب طرح استفساریه نحوه پرداخت عیدی
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی و تصویب طرح استفساریه نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمولان قانون کار در دستگاه های اجرایی خبر داد و افزود: با حضور تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها این طرح بررسی شد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در رابطه با این استفساریه، بیان داشت: این استفساریه مبنی بر این است که آیا قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت مصوب 20.10.74 در مورد کارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی که تا سال 1391 عیدی و پاداش خود را برابر قانون نحوه پرداخت عیدی و پاداش کارگران مشمول قانون کار مصوب 6/12/1370 دریافت‌ کرده‌اند،‌ جاری است؟ پاسخ بله، با توجه به مواد 75 و 117 قانون خدمات مدیریت کشوری روال پرداخت باید مطابق با مصوبه 6/12/1370 صورت پذیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در واقع بخشی از کارکنان دستگاه های دولتی هر چند کارمند دولت هستند اما تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و حقوق و دستمزد آنها مطابق قانون کار پرداخت می شود که بر اساس قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت مصوب سال 1370 به این افراد مانند کارمندان عیدی و پاداش پرداخت می شود که بر این اساس کارمند محسوب می‌شدند.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم، یادآور شد: در این رابطه این افراد تحت پوشش قانون کار بودند اما عیدی و پاداش آنها مطابق قانون کار نبود، بنابراین بر اساس استفساریه مصوب کمیسیون اجتماعی، دولت باید به این افراد مطابق قانون کار یعنی دو برابر حقوق و دستمزد عیدی پرداخت کند تا اجحافی در حق آنان صورت نگیرد.
سیام*3061*1449

نظر شما