شناسهٔ خبر: 25135776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه با ترويج وقف قابل حل است

خبرگزاری شبستان: مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اعلام کرد: با ترويج فرهنگ وقف مشکلات اجتماعی، سياسی و اقتصادی در جامعه قابل حل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام عليزاده، مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان امروز( 2 اردیبهشت) در دیدار با دکتر محمدی، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان در اداره کل اوقاف گیلان در رشت گفت: فرهنگ وقف یک سنت حسنه الهی و دارای کارکردهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

 

وی اضافه کرد: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی و افزایش شغل و کاهش بیکاری از کارکردهای اقتصادی وقف است. 

 

علیزاده، فرهنگ وقف را گره گشای مشکلات جامعه خواند و اذعان داشت: با ترويج فرهنگ وقف مشکلات اجتماعی، سياسی و اقتصادی در جامعه قابل حل است.

  

وی به برنامه‌های متنوع فرهنگی سازمان اوقاف در ایام مختلف سال اشاره کرد و گفت: در جنگ نرم بی سابقه رسانه های استکبار جهانی، اوقاف با تمام توان در ميدان جنگ فرهنگی با دشمن حضور دارد.

 

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اظهار داشت: برگزاری طرح آرامش بهاری در ايام تعطیلات عید، نشاط معنوی در تابستان، ضیافت الهی در ماه رمضان، بصیرت عاشورایی در ایام حرم و مهر تحصیلی بخشی از برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف است.

 

وی به اقدامات این اداره کل در حفظ عین و بهره وری موقوفات اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای یک هزار و 325 رقبه سند مالکیت گرفته شده است.

  

علیزاده اذعان داشت: در سال گذشته 30 هکتار اراضی موقوفات به ارزش 800 میلیارد ریال شناسایی شد.

 

وی همچنین با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف گفت: یک هزار مبلغ بومی و اعزامی از قم برای تبلیغ در ایام مختلف سال به نقاط مختلف گیلان اعزام شدند.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: در سال گذشته 300 خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخ به شبهات، چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در بقاع متخلف گیلان برپا شد.

 

وی افزود: 120 مرکز مشاوره وقف در نقاط مختلف استان دایر شده است.

  

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اظهار داشت: تبلیغات انجام شده در حوزه وقف باعث شد تا در سال گذشته 60 وقف جدید در گیلان به ثبت برسد.

 

وی درباره فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: 361 کلاس قرآن و چهار مرکز تخصصی حفظ در بقاع متبرکه استان دایر بوده که 548 مربی در این مراکز فعالیت قرآنی دارند.

 

علیزاده اضافه کرد: 6 هزار و 500 قرآن آموز در کلاس‌های قرآنی اوقاف گیلان شرکت می‌کنند.

 

مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اظهار کرد: در سال گذشته 90 جلسه تفسیر و 300 محفل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف گیلان برگزار شده است.

نظر شما