شناسهٔ خبر: 25135195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

مدعیان به‌دنبال نایب قهرمانی

صاحب‌خبر -

آرمان- هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر امروز با انجام 8 دیدار همزمان، آغاز می‌شود. تیم پرسپولیس در دیداری حساس برای مدعیان نایب قهرمانی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و استقلال میزبان پیکان است. سایپا و علی دایی نیز به مصاف گسترش فولاد می‌روند.

آمار و ارقام

پرسپولیس و ذوب‌آهن تاکنون ۳۳ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که در این بین ۱۲ پیروزی سهم پرسپولیس و ۱۰ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده است،ضمن اینکه ۱۱ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. در مجموع این ۳۳ بازی ۹۱ گل به ثمر رسیده که از این تعداد، سهم پرسپولیس ۴۹ گل و سهم ذوب‌آهن ۴۲ گل بوده است. پیروزی ۳ بر صفر ذوب‌آهن برابر پرسپولیس در زمستان ۸۴ و پیروزی ۴ بر صفر پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در نیم فصل نخست همین فصل بهترین پیروزی‌های دو تیم در رویارویی‌های آنها بوده است. نکته جالب توجه عملکرد خوب دو تیم در دیدارهای خانگی برابر یکدیگر است، ذوب‌آهن از ۱۶ دیدار قبلی برابر پرسپولیس در اصفهان در نیمی‌ از رویارویی‌ها پیروز بوده است و تنها ۲ شکست در خانه برابر این تیم داشته است. دیدار فصل گذشته دو تیم که اتفاقا آن دیدار هم در هفته ۲۹ برگزار شد و با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید پرگل‌ترین دیدار دو تیم در تاریخ رویارویی‌ این دو تیم به‌شمار می‌رود.

صحبت‌های برانکو

برانکو ایوانکوویچ در آستانه مصاف تیمش برابر ذوب‌آهن در هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر فوتبال اظهارکرد: در ابتدا مایل هستم که به ذوب‌آهن، استقلال و همچنین تیم خودم به‌خاطر صعود به مرحله بعد لیگ‌قهرمانان آسیا تبریک بگویم. وی با بیان اینکه صعود 3 تیم به مرحله بعدی لیگ‌قهرمانان آسیا موفقیت بزرگی برای فوتبال باشگاهی ایران محسوب می‌شود، افزود: ما تنها کشوری در آسیا هستیم که سه تیم صعود کرده داریم، جا دارد که این موفقیت را به مربیان و بازیکنان این تیم‌ها تبریک بگویم. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تمجید از عملکرد تیمش در لیگ‌قهرمانان آسیا گفت: از عملکرد تیم خود بسیار خرسند هستم، ما بیشترین امتیازات مرحله گروهی مسابقات را در تاریخ فوتبال‌مان کسب کرده‌ایم، با این تفاوت که تنها تیمی ‌در آسیا هستیم که بدون بازیکن خارجی بازی می‌کنیم و تکیه ما روی بازیکنان بومی‌مان است. وی با اشاره به دیدارهای دو هفته پایانی لیگ برتر فوتبال بیان کرد: در دو بازی آینده برابر ذوب‌آهن و سپیدرود هدف ما کسب بیشترین امتیازات است تا فصل را همان‌طور که با موفقیت آغاز کردیم با پیروزی نیز به پایان برسانیم، ما با کسب برد در هفته‌های پایانی نشان می‌دهیم که بهتر از همه تیم‌ها بوده‌ایم و دلیل اختلاف امتیاز خود با تیم‌های دیگر را روشن می‌کنیم. ایوانکوویچ با اشاره به بازی تیمش برابر ذوب‌آهن گفت: می‌دانیم که بازی سختی مقابل ذوب‌آهن داریم، ما همواره سخت‌ترین رقابت‌ها را با این تیم داشته‌ایم، ذوب‌آهن تیمی ‌است که در نیمه دوم فصل امسال بسیار عالی کار کرده است. وی ادامه داد: البته این موفقیت تعجب ندارد چرا که مربی این تیم امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایرانی است، او تیم خود را بسیار خوب بالانس کرده و در همه خطوط بازیکنان با کیفیتی دارند، قطعا دیدار یکشنبه برای تماشاگران بازی بسیار زیبایی خواهد بود. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهارکرد: باید بدانیم که ذوب‌آهن برای کسب عنوان دومی‌ در جدول می‌جنگد و مایل است که سال آینده در لیگ‌قهرمانان حضور داشته باشد و این کار ما را در دیدار یکشنبه سخت‌تر می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا به‌دلیل قهرمانی زودهنگام بازیکنان پرسپولیس انگیزه کافی برای مصاف یکشنبه خواهند داشت، گفت: این موضوع می‌تواند یک مشکل بالقوه باشد اما بازیکنان تا به‌حال خیلی خوب و با کیفیت در هر بازی عمل کرده‌اند، در زمینه خواستن، اراده و اعتماد به‌نفس آنها کار کرده‌ایم و برای کسب افتخار در این بازی عمل‌ می‌کنیم.

قلعه‌نویی چه گفت؟

امیر قلعه‌نویی سرمربی ذوبی‌ها اما پیش از دیدار گفت: ابتدا باید به تیم فوتبال پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم بابت قهرمانی در لیگ‌برتر و صعود به مرحله بعدی لیگ‌قهرمانان آسیا تبریک بگویم. وی افزود: بازی بین تیم‌هایی که من و برانکو هدایت آنها را برعهده داشته‌ایم همواره خوب و تاکتیکی بوده است، امیدواریم بازی پیش‌روی ذوب‌آهن و پرسپولیس نیز بازی دیدنی و تماشاگرپسندی باشد. سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به شرایط بازی‌های پایان فصل گفت: به‌خاطر جایگاه ما در جدول رده‌بندی و احتیاجی که به برد در دیدار برابر پرسپولیس داریم،بازی پیش‌رو برای ما حکم فینال را خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌ها در این بازی نهایت بهره را ببریم تا با کسب حداکثر امتیاز جایگاه خود در جدول رده‌بندی را حفظ کنیم. قلعه‌نویی با اشاره به شرایط پرسپولیس بعد از قهرمانی گفت: قهرمانی زودهنگام پرسپولیس سبب بی‌‌‌انگیزه‌شدن بازیکنان این تیم نمی‌شود،بلکه پرسپولیس به‌دلیل حضور تماشاگرانش همیشه با انگیزه به میدان می‌رود،بنابراین کار سختی پیش‌رو داریم.

مدعی جدی چه گفت؟

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: مطابق هفته‌های قبل دو فینال برای آسیایی شدن داریم. تمام تمرکزمان را در تمرینات داشتیم که برنده از زمین خارج شویم. گسترش فولاد جزو تیم‌های خوب و تیم بزرگی است که کادرفنی و بازیکنان خوبی دارد اما برای رسیدن به هدف‌‌مان تنها راه این است که گسترش فولاد را ببریم. امیدوارم با یک بازی خوب بتوانیم 3 امتیاز این بازی را از آن خودمان کنیم.

برنامه مسابقات

رقابت‌های این هفته لیگ‌برتر طبق برنامه زیر برگزار می‌شود:

یکشنبه دوم اردیبهشت ۹۷

استقلال تهران - پیکان تهران، ورزشگاه آزادی تهران - ساعت ۱۸

سپیدرود رشت - فولاد خوزستان ، ورزشگاه سردار جنگل، ساعت ۱۸

استقلال خوزستان- فولاد مبارکه سپاهان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۸

سایپا تهران - گسترش فولادتبریز، ورزشگاه پاس قوامین تهران، ساعت ۱۸

پدیده خراسان – سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت ۱۸

پارس جنوبی‌جم - نفت تهران، ورزشگاه تختی جم بوشهر، ساعت ۱۸

تراکتورسازی تبریز - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، ساعت ۱۸

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۱۸

نظر شما