شناسهٔ خبر: 25135139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام دکتر محمدمهدی حق گویان برگزارشد :

همایش بزرگ قرآنی در فرهنگسرای الغدیر

همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه افتتاحیه رسمی رویداد تبریز 2018 ، محفل انس با قرآن با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام دکتر محمدمهدی حق گویان در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

توسعه و ترویج قرآن، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآن خوانی و قرائت قرآن، معطر نمودن فضای شهر به نور تلاوت قرآن و ترویج هنر تلاوت قرآن از جمله اهداف برپایی محافل انس با قرآن در مراکز فرهنگی شهرداری می باشد و در این راستا مجموعه فرهنگیِ فرهنگسرای بزرگ الغدیر امروز میزبان شخصیتی والا مقام بود که قادر است، يك كلمه از بين ٧٧٠٠٠ كلمه قرآن كريم را سريعتر از كامپيوتر بگويد كه اين كلمه در كدام سوره، آيه، صفحه، جزء و در كجاى صفحه قرار گرفته است. او همچنين مي‌تواند اولين آيه آن صفحه، آخرين آيه آن صفحه، و به سرعت كلمات اول و آخر هر صفحه را به سمت ابتدا و انتهاى قرآن كريم بخواند. از ديگر روشهاي او اين است كه اگر شماره صفحه اى به او گفته شود و اعلام گردد، مثلاً 1٠٠ صفحه بعد يا 5٠ صفحه قبل چه آيه اى است او به سرعت آن آيه را بيان مى كند و این شخص کس نبود جز دکتر محمدمهدی حق گویان که با حضور در مراسم انس با قرآن فضای شهر را معطر به عطر و بوی قرآنی ساخت.

در این مراسم که با حضورحجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز همراه بود 2 نفر از قاریان برجسته شهر به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

نظر شما