شناسهٔ خبر: 25134242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرکرد| ۸ میلیارد تومان پروژه عمرانی حوزه درمان در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

R41350/P1377/S6,54/CT11

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همزمان با هفته سلامت ۲۶ پروژه عمرانی از جمله خانه بهداشت، پایگاه سلامت، خانه پزشک و مرکز جامع سلامت با اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حمید رئیسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی با خبرنگاران اظهار داشت: در شروع طرح تحول نظام سلامت 500 واحد درمانی و بهداشتی به مردم استان خدمات ارائه می دادند که از این تعداد 235 واحد کاملا فرسوده بودند.

وی افزود: با اعتباراتی که به دانشگاه اختصاص یافت بازسازی و نوسازی این واحد ها را در دستور کار قرار دادیم به گونه‌ای که اکنون 136 واحد تکمیل و تحویل داده شده است و 99 واحد دیگر تا پایان دولت یازدهم تکمیل می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: از مجموع این 500 واحد 190 واحد نیز نیازمند تعمیرات اساسی بودند که 100 درصد انجام شده‌اند.

رئیسی تصریح کرد: به مناسبت هفته سلامت 26 پروژه عمرانی مانند خانه بهداشت، پایگاه سلامت، خانه پزشک و مرکز جامع سلامت با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

وی یکی از مشکلات عدم حضور و ماندگاری پزشکان خانواده در استان را نبود جای مناسب برای اسکان آنها عنوان و خاطرنشان کرد: از مجموع 80 باب خانه پزشک 60 خانه احداث و تحویل شد و 20 بار دیگر نیز تا پایان دولت یازدهم تکمیل می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکردتصریح کرد: در چند سال اخیر 12 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی، رفاهی و اداری خریداری شده است.

رضا محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادانه این جلسه به تهیه دارد و تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌های استان اشاره و بیان کرد: سال گدشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک هزینه به بیماران سرطانی ایتان اختصاص دادیم.

محمدی به انجام 230 مورد بازرسی از عطاری‌ها اشاره و تصریح کرد: برای ساماندهی عطاری‌های استان قوانین و مقررات به آنها آموزش داده شد که البته بازخورد خوبی نیز به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در آرایشگاه‌های زنانه اقلام و مواد غیر مجازی ارائه می‌شود که در برخی اوقات خسارات جبران‌ناپذیری به همراه دارد در همین راستا سعی می‌شود برنامه‌ریزی و بازرسی‌هایی برای مقابله با این امر صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما