شناسهٔ خبر: 25133537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام جزئیات زمان بندی انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌های افغانستان

R36461/P36446/S8,87,91,1413/CT7

برخی از منابع خبری اعلام کردند که ۲۸ مهرماه سالجاری روز برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها و ۲۹ آبان ماه نیز نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در این کشور تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  منابعی در کمیسیون انتخابات افغانستان زمان بندی و تقویم انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌های این کشور را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند.

بر اساس تقویم انتخاباتی که از سوی کمیسیون انتخابات در اختیار «آریانانیوز» قرار گرفته است، روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها از اول خردادماه سالجاری آغاز شده و تا 12 خرداد ادامه می‌یابد.

دوم مرداد ماه نیز فهرست نهایی کاندیداها تدوین خواهد شد و روند تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیدای مشخص شده نیز از 6 مهرماه آغاز می‌شود و تا دو روز مانده به تاریخ برگزاری انتخابات ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش 26 و 27 مهرماه کاندیداها اجازه تبلیغات انتخاباتی را نخواهند داشت و 28 همین ماه نیز انتخابات پارلمانی و شورای شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

بر اساس تقویم انتخاباتی که از سوی کمیسیون انتخابات تدوین شده قرار است نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در 29 آبان و نتایج نهایی آن نیز تا چهارم دی ماه از سوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام شود.

همچنین نتایج اولیه انتخابات شورای شهرستان‌ها نیز 13 آبان ماه و نتایج نهایی آن نیز چهارم دی ماه از سوی این کمیسیون اعلام خواهد شد.

در حالیکه حدود یک هفته از زمان آغاز روند ثبت نام رای دهندگان گذشته اما تا کنون تنها 190 هزار نفر در این روند ثبت نام کردند.

در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان آمار واجدین شرایط برای رای دهی در افغانستان بیش از 14 میلیون نفر اعلام کرده است.

این در حالی است که حضور کمرنگ مردم در روند ثبت نام انتخابات نگرانی مقامات افغان و نهادهای ناظر بر انتخابات را برانگیخته است زیرا این موضوع ممکن است مشروعیت انتخابات را با چالش مواجه کند.

انتهای پیام/.

نظر شما