شناسهٔ خبر: 25133296 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان|طرح بازیافت از مبداء در استان گلستان اجرا شود

R41471/P41362/S6,70/CT11

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید طرح بازیافت از مبداء را از منزل آغاز کنیم و بار هزینه آسیب‌های محیط زیستی را کاهش دهیم، گفت: منطقه هزارپیچ گرگان که پیش از این محل تخلیه فاضلاب و زباله بود به پارک پسماند تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید مناف هاشمی عصر امروز در بازدید از مراحل احداث پارک پسماند به مناسبت روز هوای پاک در منطقه هزارپیچ گرگان اظهار داشت:‌ روز بیست و دوم آوریل یا دوم اردیبهشت را روز زمین پاک نامگذاری کردند و این روز را گرامی می‌داریم.

وی تصریح ‌کرد:‌ امروز به این مناسبت در منطقه هزار پیچ که در نزدیکی سایت اداری استان گلستان قرار دارد حضور یافتیم تا بیان کنیم که طبیعت یعنی آب و خاک که نیاز همه است.

 استاندار گلستان ادامه داد:‌ محیط‌زیست مرز شهری و کشوری نمی‌شناسد و هرگونه آسیبی که به طبیعت برسانیم در آینده زیان آن  را می‌بینیم.

هاشمی گفت:‌ برای حفظ محیط زیست در سال فرهنگ‌سازی‌های متنوعی می‌شود و برنامه‌های خوبی نیز در استان انجام می‌شود و امروز همکاران ما در محیط زیست به این بهانه در منطقه هزارپیچ حضور یافتند.

وی افزود:‌ در گذشته این منطقه محل تخلیه فاضلاب و زباله بود و از اسفندماه پیگیری‌های لازم انجام شود تا این منطقه که بام گرگان نامیده می‌شود را حفظ کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد:‌ با نظر کارشناسان راهکارهای پیدا کردیم که دیگر این مکان محل تخلیه فاضلاب و زباله نباشد و فاز صفر یعنی تراس‌بندی این منطقه را آغاز کردیم و با یک لایه خاک سالم فاضلاب‌ها را پوشش دادیم.

هاشمی گفت: با نظر کارشناسان درصدد این هستیم که از این فضا را به عنوان فضای سبز استفاده کنیم و یک پارک خوب برای تفرج مردم را به وجود بیاوریم.

وی افزود:‌ ایجاد چنین مناطق و حفظ محیط زیست نیاز به همت همه‌جانبه است که بازیافت از مبداء را از منزل آغاز کنیم و بار هزینه آسیب‌های محیط زیستی را کاهش دهیم.

استاندار گلستان یادآور شد:‌ می‌توانیم از زباله استفاده‌های بهینه‌ای داشته باشیم و برای انرژی و یا کود کمپوست با نظر مشاوران استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما