شناسهٔ خبر: 25131202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت و گوی «ایران آنلاین» با مربی احسان پس از قهرمانی اش در آمریکا

حسین توکلی: حدادی می تواند در جهان آقایی کند

حسین توکلی معتقد است که احسان حدادی می تواند در المپیک هم به مدال دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران بامداد امروز در جریان برگزاری مسابقات "لانگ بیچ" لس آنجلس موفق شد با ثبت رکورد ٦٦.٢٤ متر به عنوان نخست دست یابد. این رقابت با حضور بیش از ٤٥ پرتابگر از سراسر جهان در ورزشگاه لانگ بیچ با وزش شدید باد مخالف برگزار شد و در آن قهرمانان عنوان دار المپیک، مسابقات جهانی و لیگ الماس نیز حضور داشتند.
این موضوع باعث شد تا به سراغ حسین توکلی قهرمان سابق المپیک که مربی احسان حدادی است، برویم و با وی صحبت کنیم.

توکلی در گفت و گویی که با «ایران آنلاین» داشت، در خصوص سومین قهرمانی حدادی در آمریکا چنین نظر داد:« خدا را شکر می کنم که احسان توانسته به شرایط خوبی دست پیدا کند. او روزهای سختی را پشت سر گذاشت. یک سری افراد در این مدت کنارش بودند اما بعد رفتند و ما در این شرایط با هم همکاری کردیم و توانستیم به یکدیگر کمک کنیم. من از همان روزهای اول می دانستم که بحث احسان فنی نیست و بیشتر روحی - روانی است. خوشبختانه در این مدت توانستم تجربیاتم را به او منتقل کنم. البته اراده خود احسان هم بسیار مثال زدنی است. مطمئنم پرتاب هایی که انجام داد، جرقه نیست و این پرتاب ها تضمین کننده کسب مدال در المپیک به شمار می رود و او در مسیری که قرار گرفته، می تواند هم در بازی های آسیایی مدال بگیرد و هم در المپیک.»

وی درباره مسابقاتی که حدادی در آمریکا حضور پیدا کرده هم چنین توضیح داد:« معمولا در آمریکا کمپ هایی برگزار می شود که قهرمان های بزرگ دنیا در فصل پرتاب ها در آن جمع می شوند که این کمپ ها، کمپ هایی دانشگاهی است. تورنمنت هایی جمع و جور که در آن پرتابگران بسیار خوب و حرفه ای حضور دارند و کسانی که در مسابقات جهانی لندن حضور داشتند هم در این مسابقات بودند و یک محک جدی برای پرتابگرانی مانند احسان است.»

توکلی ادامه داد:« خوشبختانه شرایط فدراسیون جهانی وزنه برداری بسیار فوق العاده است و فضای گسترده ای دارد. احسان هم با پرتاب هایی که دارد، می تواند در جهان آقایی کند. پرتابگران سوئدی و آمریکایی واقعا تعجب کرده اند که احسان در فصلی که تازه بدنسازی تمام شده، چنین پرتاب های بسیار خوبی انجام داده است.»

وی درباره مک ویلکینز مربی آمریکایی حدادی هم گفت:« این مربی هم در مدتی که با احسان کار کرده، بسیار خوب نشان داده و تجربیاتش را به خوبی به او منتقل کرده است.»

 

نظر شما