شناسهٔ خبر: 25127974 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| بیست و ششمین همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک در سمنان برگزار می‌شود

R41366/P1336/S6,64/CT11

رئیس دانشگاه سمنان گفت: بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مسعود نصیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله همایش بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک برگزار می‌شود و امسال در بیست و ششمین دوره این همایش به میزبانی استان سمنان در دانشگاه دولتی سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش به مدت دو روز از چهارم تا ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: این همایش با محوریت‌های مختلفی در حوزه مکانیک جامدات، مکانیک سیالات، خودرو و قوای محرکه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه سمنان دینامیک، ارتعاشات و کنترل و ترمودینامیک را از دیگر محوریت‌های این همایش برشمرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌های محصولات فنی و صنعتی از دیگر برنامه‌های همایش بین‌المللی مهندسان مکانیک است.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و هدفمند ویژه صنعتگران این عرصه خبر داد و گفت: دانشجویان گروه مکانیک با گرایش‌های مختلف می‌توانند در کارگاه‌های مربوط به رشته تحصیلی خود در این همایش شرکت کنند.

نصیری با اشاره به حضور اساتید برجسته و مطرح ایرانی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: نشست‌های ارائه مقالات علمی و نشست‌های علمی موازی با این همایش نیز برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: آموزش مهندسی مکانیک و کاربرد آن در صنعت، ساخت و تولید، بیومکانیک و میکرو و نانو مکانیک از محورهای تخصصی این همایش به شمار می‌روند.

رئیس دانشگاه سمنان با تأکید بر لزوم تشویق دانشجویان و مهندسان مکانیک برای حضور در این همایش یادآور شد: انتقال حرارت و جرم، انرژی و محیط‌زیست، طراحی و قابلیت اطمینان از دیگر سرفصل‌های آموزشی این همایش به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ت

نظر شما