شناسهٔ خبر: 25118590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ترور نخبه فلسطینی در مالزی با شلیک 10 گلوله/ رژیم صهیونیستی، متهم ردیف اول

«فادی البطش» (35 ساله) پژوهشگر و نخبه فلسطینی در حال خروج از منزل در مالزی و در مسیر دانشگاه با شلیک چندین گلوله به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

پلیس مالزی اعلام کرده دیروز (شنبه) دو شخص موتورسوار در ساعت شش صبح (به وقت محلی) بیش از 10 گلوله به سمت «البطش» شلیک کردند که یکی از این گلوله‌ها به سر وی اصابت کرد و بر اثر آن فورا جان خود را از دست داد.
«البطش» که از اهالی «جبالیا» واقع در نوار غزه بود، دکترای مهندسی برق داشت و در یکی از دانشگاه‌های مالزی تدریس می‌کرد. او که دارای سه فرزند است قبل از سفر به مالزی کارمند شرکت برق در نوار غزه بوده است. «خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی، خواستار تحقیقات فوری عوامل پشت پرده این ترور قبل از فرار آنها شده است. وی گفته، موساد در این اقدام دخیل است.
 جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده پژوهشگر فلسطینی «فادی محمد البطش» که در مالزی ترور شد، از اعضای این جنبش بوده است. در بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز یکی از فرزندان نیک خود، دلاوری از دلاورانش، دانشمندی از دانشمندان فلسطین، حافظ کتاب خدا، فرزند جبالیا شهید دکتر محمد البطش را از دست داد.» در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «مهندس البطش به دلیل سطح بالای علمی‌اش متمایز بود و در کنفرانس‌های بین‌المللی مهمی در زمینه انرژی شرکت کرده و او همواره حامی آرمان فلسطین بود.»
در حالی که گمانه‌زنی‌ها حاکی از دست داشتن موساد در ترور پژوهشگر فلسطینی «محمد فادی البطش» است، یک نشریه صهیونیستی اعلام کرد البطش در زمینه ساخت پهپاد با حماس همکاری می‌کرده است.

نظر شما