شناسهٔ خبر: 25117572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تماشای فیلم های جشنواره رشد در آذربایجان غربی رشد 55 درصدی دارد

ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آثار منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مناطق 24 گانه آموزشی استان برای دانش آموزان

صاحب‌خبر - ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آثار منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مناطق 24 گانه آموزشی استان برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان اکران شد.
وی با اشاره به اکران چهار روزه این فیلم ها اضافه کرد: امسال آثار این جشنواره در 46 سالن ثابت و نیز توسط 200 اکیپ سیار اکران شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حوزه های مستند، پویا نمایی، انیمیشن، فیلم های کوتاه و بلند با موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی است.
محمدی با اشاره به اینکه شعار این دوره از جشنواره ' دانش در آینه تصویر' است، گفت: تمامی فیلم های ارسالی به جشنواره رشد دارای محور مشترکی با عنوان ' آموختن، ارزش آموزش و تربیت به شکل کاربردی' است.
وی ادامه داد: جذب مخاطب بیشتر، آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان با محیط فرهنگی و هنری، بهره گیری از توانایی های صنعت سینما، توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرآیند برنامه درسی و تنوع بخشی به محیط یادگیری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
به گزارش ایرنا سال گذشته این جشنواره در 40 سالن ثابت و با همکاری 100 اکیپ سیار و با حضور 149هزار و 375 دانش آموز اجرا شده بود.
هزار و 257 اثر به دبیرخانه کشوری این جشنواره در سال جاری ارسال شده که از این تعداد هزار و 16 اثر مربوط به بخش داخلی و 241 اثر هم بخش خارجی است.
261 اثر راه یافته به مرحله مسابقه این جشنواره شامل 113 اثر داخلی و 65 اثر خارجی اکران عمومی می شود؛ فیلم های این جشنواره در آذربایجان غربی از 26 تا 30 فروردین ماه اکران شد.
7125/3072
انتهای پیام

نظر شما