شناسهٔ خبر: 25116783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همایش ماهیگیری در قزوین نیمه کاره پایان یافت

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با هماهنگی های انجام شده در بوستان ملت آغاز شد ولی عده ای با طرح موضوع حمایت از محیط زیست جلوگیری از

صاحب‌خبر - محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با هماهنگی های انجام شده در بوستان ملت آغاز شد ولی عده ای با طرح موضوع حمایت از محیط زیست جلوگیری از ترویج خشونت، تجمع و اعتراض کردند و از ادامه همایش جلوگیری به عمل آمد.
وی اظهار کرد :هیات ورزش های همگانی دوازده میلیون ریال ماهی پرورشی خریداری کرده و در استخر بوستان ملت قزوین رها سازی کرده بود و هیچ برنامه ای برای صید ماهی قرمز وجود نداشت.
رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین با بیان اینکه 130نفر از استان های قزوین و گیلان در این همایش حضور داشتند، اظهار کرد: در این رابطه شکایتی به شورای اسلامی شهر تسلیم خواهد شد.
مهدیه سادات قافله باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین چندی پیش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به فراخوان این همایش اعتراض کرده و نوشته بود: نشاط اجتماعی با ماهیگیری در پارک ها به دست نمی آید.
وی در نوشته خود خاطرنشان کرده بود: در حالی که مدت زیادی از فراخوان دعوت شهروندان قزوینی به تحویل ماهی های قرمز عید نوروز برای نگهداری در استخرهای شهر نگذشته است؛ فراخوان بعدی از دعوت شهروندان به صید ماهی در ملاءعام با رویکرد افزایش شادابی حکایت می کند.
در نوشته این عضو شورای شهر آمده است: دومین همایش خانوادگی ماهیگیری قزوین در حالی در پارک ملت برگزار می شود که سیل انتقادات از سوی برخی اعضای شورای شهر قزوین، فعالان مدنی و محیط زیست به این برنامه روانه شده است.
وی ضمن انتقاد به این اقدام آن را عاملی برای نابودی اعتماد در کودکان عنوان کرده و افزوده است: عدم اعتماد عمومی آن جا شکل می گیرد که از کودکی می خواهیم ماهی قرمز کوچک خود را در حوض پارک رها کند، بعد فراخوان ماهیگیری در پارک های سطح شهر برگزار می کنیم.
قافله باشی هم چنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنده کسی را بر علیه این همایش بسیج نکرده و تنها به عنوان یک شهروند نظر خود را در باره درست برگزار کردن این گونه همایش ها در محل های استاندارد بیان کردم .
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با توجه به مسائل زیست محیطی و سرطان زا بودن ماهیان قرمز و همزیستی این گونه ماهی با ماهیان قزل آلا در بوستان ملت قزوین، این همایش که قرار بود با طبخ غذا همراه باشد با آسیب احتمالی به سلامتی شهروندان همراه می شد.
وی با بیان اینکه این همایش بدون هماهنگی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شده است، گفت: در این خصوص به عنوان منتخب مردم در نشست آتی شورای شهر تذکر لازم را خواهم داد.
همایش ماهیگیری سال گذشته نیز در بوستان ملت قزوین برگزار شده بود.
6012/6104
انتهای پیام

نظر شما