شناسهٔ خبر: 25116368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ایران در مسابقات قرآن مالزی:

مسابقات بین المللی قرآن ایران همتراز مسابقات مالزی/ ناگفته هایی از کاروان قرآنی قبل از حادثه منا

خبرگزاری شبستان: نفر دوم مسابقات کشوری قرآن کریم در سال ۹۶ معتقد است که مسابقات بین المللی قرآنی که هر ساله در تهران برگزار می شود به دنبال ایجاد وحدت بین امت های اسلامی و مقابله با تبلیغات سوء دشمنان اسلام است.

صاحب‌خبر -

مختار دهقان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی که در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورمان در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد سطح برگزاری این دوره از مسابقات گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بسیار سطح بالایی دارد به گونه ای که هر شرکت کننده خارجی زمانی که به مقایسه با مسابقات قرآن در دیگر کشورها می پردازد معتقد است ایران در سطح بسیار مناسبتری این رقابت ها را برگزار کرده است.

وی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشورمان را هم تراز مسابقات قرآن در مالزی دانست و افزود: علی رغم سابقه بیشتری که مالزیایی ها در برگزاری این رقابت ها دارند و توانسته اند 60 دوره این برنامه را اجرا کنند اما مسابقات ایران هم سطح با آن ها برگزار می شود.

این قاری بین المللی کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی چه میزان می تواند در عمل به آموزه های قرآن کریم در میان جامعه تاثیرگزار باشد، اظهار داشت: همانگونه مقام معظم رهبری بارها براین مساله تاکید داشته اند که در مساله قرآن کریم تنها نباید به قرائت اکتفا کرد و نهایت هدف قاریان و فعالان این حوزه باید عمل به آموزه های آیات وحی باشد، شرکت در مسابقات آن هم مسابقات بین المللی انگیزه بیشتری را برای عمل به قرآن کریم در میان فعالان قرآنی فراهم می کند.

وی ادامه داد: زمانی که انسان در فضایی آکنده از عطر قرآن کریم حضور می یابد قطعا این فضا بر شخصیت و عملکرد او تاثیر مثبت می گذارد و این فرصت را فراهم می کند تا از این تاثیرات قرآنی در زندگی روزمره خود بهره مند شود.

دهقان در خصوص نقش برگزاری مسابقات قرآن کریم و گردهمایی نمایندگان کشورهای اسلامی بر گسترش وحدت میان مسلمانان نیز عنوان کرد: در سال 1394 که ما به همراه شهدای منا در مکه مکرمه حضور یافته بودیم به عینه شاهد تاثیر این مساله بر شناخت بیشتر جمهوری اسلامی ایران و ایجاد وحدت بین مسلمین کشورمان با دیگر کشورهای جهان اسلام بودیم.

وی یادآور شد: در آن مراسم هرگاه ما به تلاوت قرآن کریم می پرداختیم حاضرین و زائرین با تعجب از قاریانمان می پرسیدند که مگر قرآن شما با ما یکی است؟ و این نشان دهنده تاثیر تبلیغات ضد شیعی دشمنان بود که الحمدالله به برکت قرآن کریم بخشی از زائران در آن زمان نسبت به این مساله روشن شدند.

نماینده کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن مالزی با اشاره به تاثیر مسابقات بین المللی قرآن ایران بر معرفی بهتر فرهنگ ایرانی و اسلامی به حاضرین در این مراسم، خاطرنشان کرد: هر یک از این افرادی که در مسابقات قرآن کریم در تهران حضور یافته اند به عنوان یک سفیر می توانند پیام وحدت جمهوری اسلامی ایران را نیز به سراسر کشورهای اسلامی ابلاغ و ارسال کنند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ایران ایجاد وحدت و اخوت بین کشورهای جهان اسلام است و این که نشان دهیم ما تفاوتی با دیگر مسلمانان نداریم و تمام تبلیغات سوئی که علیه ما می شود مکر و حیله دشمن است تا چهره تشیع را دچار آسیب کند.

 

 

نظر شما