شناسهٔ خبر: 25115943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سازگاری با کمبود آب ضروری است

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همه تلاش ها در راستای سازگاری با کمبود آب و فرهنگسازی در این زمینه

صاحب‌خبر - نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید همه تلاش ها در راستای سازگاری با کمبود آب و فرهنگسازی در این زمینه انجام شود.
علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه بر آب کشاورزی و صنعت، آب شرب نیز با کمبود مواجه است و کمبود آب شرب برای عشایر نیز احساس می شود.
به گفته وی، خشکسالی های اخیر و کاهش شدید بارش ها باعث کاهش منابع آبی استان شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت سرمایه اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است و به هر دلیلی این سرمایه دچار خدشه شود، اعتماد عمومی نیز دچار خدشه خواهد شد.
وی یادآور شد: بدون شک کاهش سرمایه اجتماعی باعث سوء استفاده دشمنان خواهد شد.
کاظمی یادآور شد: ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم از مهمترین دغدغه های مسئولان و نمایندگان است و باید به صورت جامع برای رفع این 2 معضل گام برداشت.
به گفته وی، رفع مشکلات معیشتی و بیکاری نیازمند یک عزم ملی و همگانی است و در این زمینه باید از ایده های نو بهره گرفت.
کاظمی این استان را یکی از امن ترین استانهای کشور عنوان کرد و گفت: در تجمع خودجوش مردمی در خصوص انتقال آب که هفته جاری در سامان برگزار شد، هیچ شعار ساختار شکنانه ای داده نشد هر چند عده ای علیه نمایندگان شعارهایی دادند، اما مردم هیچ گونه حرکت ساختار شکنانه ای انجام ندادند.
وی حمایت از کالای ایرانی را در جهت تولید اشتغال مولد و مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: انتظار است همه دستگاههای اجرایی در تحقق شعار سال اقدام کنند.
کاظمی تلاش برای مشوق های سرمایه گذاری در استان را یادآور شد و گفت: در نشست های مختلف حتی با رئیس مجلس شورای اسلامی بر این مساله تاکید شد که هنوز این مشوق ها برای استان در نظر گرفته نشد.

**بودجه طرح انتقال آب بن - بروجن 2 برابر شد
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح انتقال آب بن - بروجن برای این استان حیاتی است و اعتبارات آن امسال 2 برابر شده است.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: اعتبارات این طرح که آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین می کند از 320 میلیارد ریال سال گذشته به افزون بر 500 میلیارد ریال رسیده است.
وی خواستار تسریع در اجرای این طرح شد و گفت: خشکسالی اخیر و کاهش بارش ها، استان را با کم آبی روبه رو کرده و طرح انتقال آب بن - بروجن برای استان ضروری و حیاتی است.
ربیعی اظهار کرد: اجرای طرح بن - بروجن نیز به استان واگذار شده و انتظار است در اجرای این طرح تسریع شود.
وی مشکل آب در شهرستان بروجن را جدی دانست و گفت: استفاده از پساب تصفیه خانه ها برای صنعت و بخش کشاورزی ضروری است و باید تصفیه خانه های استان بهسازی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: محور بروجن - لردگان یکی از محورهای پرحادثه است بدون اینکه نقطه حادثه خیز و خطرناکی داشته باشد و امید است راه های مواصلاتی در شهرستان بروجن مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرد.
به گفته وی، برای جذب سرمایه گذار نیاز است تا راه های مواصلاتی استان بهسازی و بهبود یابد.
به گزارش ایرنا، میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 62 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با 66 درصد کاهش مواجه است.
میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری با احتساب بارش های روزهای اخیر به 186میلیمتر رسیده است.
با اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن 460 هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری از این طرح بهره مند خواهند شد.
اجرای طرح ملی آب بن - بروجن به طول خط انتقال 112 کیلومتر در سال 91 به تصویب رسید.
با بهره برداری از این طرح مشکل آب 11 شهر و 13 روستای چهارمحال و بختیاری رفع می شود.
2097/6021
انتهای پیام

نظر شما