شناسهٔ خبر: 25115814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با شبستان:

مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل عدم مراجعه به قرآن کریم است

خبرگزاری شبستان: قاسمی معتقد است مشکلاتی که امروز مسلمانان با آن دست و پنجه نرم می کنند به دلیل عدم مراجعه به مشترکاتشان از جمله قرآن کریم است.

صاحب‌خبر -

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص جایگاه امروز قرآن کریم در سیاست های به کار گرفته در کشورهای مسلمان، گفت: من فکر می کنم یک موضوع اساسی که باید ما به آن رجعت کنیم و توجه داشته باشیم بحث قرآن در ایران و جوامع اسلامی است.

 

وی با تاکید براین نکته که قرآن کریم می تواند فصل مشترک تمامی امم اسلامی باشد، افزود: اگر امروز مشکلات عدیده ای در عالم اسلام داریم به علت عدم مراجعه به اشتراکاتی است که مهمترین آن برای ما در جهان اسلام قرآن کریم است.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اظهار این مطلب که یکی از مشکلات امروز جهان اسلام این است که بیگانگان و کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا به کمک برخی از کشورهای اسلامی در منطقه از آن هرج و مرج ایجاد می کنند، تصریح کرد: اگر تمام کشورهای اسلامی با استفاده از قرآن کریم به اتحاد برسند قطعا بیگانگان هم نمی توانند بین آن ها شکاف ایجاد کرده و موجب هرج و مرج در منطقه شوند.

نظر شما