شناسهٔ خبر: 25115785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

همایش بین‌المللی اربعین در تابستان برگزار می‌شود/ سرمایه‌گذاری گسترده سعودی‌ها برای رواج اندیشه وهابی در عراق

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همایش بین‌المللی اربعین در تابستان امسال در ایران با حضور اندیشمندان اسلامی برگزار می‌شود تا زوایای متفاوتی از این اجتماع میلیونی مورد تحلیل علمی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در همایش ستادهای بازسازی عتبات عالیات در بوشهر اظهار داشت: اعزام 2 میلیون و 400 هزار نفر در فاصله کوتاه با محاسبات چندان سازگار نیست که فقط با یک حرکت جهادی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که بدون هیچ مشکلی شاهد برگزاری این مراسم بزرگ هستیم، انگیزه بالایی است که هر فردی در هر جایگاهی به  دنبال خدمت به زوار است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: تا سال 96 به دنبال بهبود اسکان اضطراری بودیم که حتی با مشکلاتی مانند نبود پارکینگ در مرزها بودیم، اما امروز نه تنها آن مشکلات برطرف شده، بلکه به مرحله بهبود کیفیت خدمات به زوار شده‌ایم.

ذوالفقاری یادآور شد: سال 95 مراسم اربعین حسینی نسبت به سال قبل از آن بهتر بود، اما بررسی‌ها نشان داد که 150 ایراد اساسی وجود داشت و در سال گذشته این عدد به 80 مشکل اساسی رسید و امسال به دنبال کاهش 50 درصدی این آمار هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت در زمان اربعین، ایجاد شک و شبهه و رواج خرافه‌پرستی‌هاست که توسط دشمن و به خصوص صهیونیست‌ها در منطقه است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی متذکر شد: رواج تفکر وهابی با سرمایه 30 میلیون دلاری از اقدامات سعودی‌ها در عراق است.

ذوالفقاری یادآور شد: همایش بین‌المللی اربعین در تابستان امسال در ایران با حضور اندیشمندان اسلامی برگزار می‌شود تا زوایای متفاوتی از این اجتماع میلیونی مورد تحلیل علمی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تأمین نظم و امنیت، هماهنگی با دولت عراق برای جلوگیری از هرگونه اتفاق سوء، ایجاد زیرساخت‌های داخل کشور و به خصوص تهیه جاده و پارکینگ به عده دولت است و هرچند در زمینه اسکان و حمل و نقل در موارد خاص توسط دولت انجام می‌شود اما بقیه موارد کاملاً مردمی است و توسط خود مردم باید انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه از بلندترین مقام تا پایین‌ترین سطح  دولت عراق به دنبال لغو روادید بودیم، بیان کرد: متأسفانه تاکنون مقامات عراقی به دلایلی نپذیرفته‌اند که این شرایط سبب یک‌سری مشکلات شده است.

ذوالفقاری یادآور شد: عمده کار اسکان و تغذیه به شکل مشترک بین مردم و ساختار غیردولتی انجام می‌شود، هرچند سیستم دولتی برای مواقع خاص از جمله بخشی از حمل‌و نقل ورود کرده است.

وی در خصوص روادید جمعی بیان کرد: روادید جمعی به شرطی که دارای مسؤول کاروان باشد مشکلی نیست اما در سنوات گذشته وقتی یک یا دو نفر به هر دلیلی کم می‌شدند و کاروان خود را از دست می‌دادند مشکلات وسیعی برای آنها برای ورود به کشور ایجاد می‌شد.

انتهای پیام/ذ

نظر شما