شناسهٔ خبر: 25113112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتریش تبلیغات انتخاباتی ترکیه را ممنوع اعلام کرد

وین - ایرنا - صدراعظم اتریش اعلام کرد که دولت این کشور از هرگونه تبلیغات و گردهمایی های انتخاباتی احتمالی توسط احزاب ترکیه در خاک اتریش برای انتخابات زودهنگام آینده ترکیه جلوگیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، سباستین کورتس جمعه شب در گفتگو با شبکه رادیویی O1 اتریش گفت: رهبران ترکیه از سالها پیش همواره درصدد استفاده ابزاری از جوامع ترک تبار در اروپا بوده اند و تجمعات انتخاباتی اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) و حامیان او اینگونه بوده است.
وی افزود: ما در اتریش اجازه هیچ گونه برنامه تبلیغات انتخاباتی را نخواهیم داد و از این مساله استقبال نمی کنیم. کورتس خاطرنشان کرد که با استفاده از تغییرات اعمال شده در قانون تجمعات مصوب سال گذشته، از هر گونه تجمع انتخاباتی مرتبط با انتخابات ترکیه جلوگیری خواهد شد. بر اساس این قانون، مقامات اتریش می توانند از تجمعات 'به نفع فعالیت سیاسی اتباع کشور ثالث یا مضر برای منافع اتریش' جلوگیری کنند.
صدر اعظم اتریش همچنین تاکید کرد از هرگونه تجمع یا راهپیمایی مخالفان دولت ترکیه نیز جلوگیری می شود تا از 'انتقال فضای ملتهب ترکیه به داخل اتریش جلوگیری شود زیرا این مساله برای همزیستی ما در این کشور نامطلوب است' .
اردوغان هفته گذشته طرح انتخابات زودهنگام را داد و طرح پیشنهادی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی زودهنگام در ترکیه عصر روز جمعه در صحن علنی مجلس این کشور به تصویب رسید و بر اساس آن، بیست و ششمین دوره انتخابات مجلس ترکیه و نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قالب نظام ریاستی در تاریخ 24 ژوئن سال جاری میلادی ( سوم تیرماه 1397) برگزار می شود.
در سال گذشته نیز روابط ترکیه با چند کشور اروپایی از جمله اتریش و آلمان به علت جلوگیری از تجمعات سیاسی ترک تبارها با حضور نمایندگان دولت ترکیه پیش از همه پرسی قانون اساسی آن کشور، تیره شد. حدود 360 هزار ترک تبار در اتریش زندگی می کنند که حدود 117 هزار تن از آنان تابعیت ترکیه را دارند.
اروپام**1078**1485

نظر شما