شناسهٔ خبر: 25112190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار گرمسار:

فضای مازاد مراکز آموزش عالی به حوزه پژوهشی اختصاص یابد

گرمسار - فرماندار گرمسار بابیان اینکه ارتقاء سطح کیفی مراکز آموزش عالی به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند، گفت: فضای مازاد مراکز آموزش عالی باید به حوزه پژوهشی اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش طاهری ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه آموزش عالی گرمسار در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بابیان اینکه فضاهای مازاد در مراکز آموزش عالی گرمسار باید به فعالیت‌های مرتبط با حوزه فناوری و پژوهشی اختصاص یابد، ابراز داشت: رونق این فعالیت‌های پژوهشی همخوان با فضای علمی دانشگاه‌ها هزینه‌های مرتبط با انجام امور تحقیقاتی مراکز آموزش عالی را کاهش می‌دهد و در ارتقاء سطح کیفی دانشگاه‌ها موثر است.

وی افزود: میزان تخصص و کارآمدی افراد تنها با مدرک تحصیلی آن‌ها ارزیابی می‌شود در حالی که اگر کسی از کارآمدی، مهارت و دانش لازم در رشته ها و عرصه‌های مختلف برخوردار نباشد، نمی‌تواند جذب بازار کار شود و به همین منظور است که همواره به ارتقاء سطح کیفی مراکز آموزش عالی تاکید می شود.

فرماندار گرمسار بابیان اینکه باید در حوزه برنامه‌ریزی و ارائه رشته های تحصیلی مراکز آموزش عالی شهرستان توجه شود، ابراز داشت: همخوانی رشته های دانشگاهی متناسب با نیازهای شغلی موجود در شهرستان یک ضرورت است چراکه قطعا مراکز آموزش عالی باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و نیازهای موجود در بازار کار، به تربیت دانشجویان بپردازند تا در آینده با مشکل فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه نباشیم.

طاهری در ادامه تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی نشریه های دانشجویی در بخش علم و صنعت و ایجاد نشریه های دانشجویی در حوزه علمی و صنعتی می‌تواند زمینه پیدا شدن بارش فکری برای دانشجویان را فراهم کند و برای توسعه فعالیت‌های علمی پژوهشی کارآمد باشد.

وی افزود: برگزاری جلسات توسعه آموزش عالی به صورت مستمر درگرمسار در راستای بررسی مشکلات و رفع موانع احتمالی می‌تواند با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی درراه پیشبرد اهداف توسعه و رونق تولید در حوزه دانش بنیان صنعت و خدمات در ایجاد اشتغال نقش بسزایی را ایفا کند.

فرماندار گرمسار اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در گرمسار برنامه‌ریزی مناسب برای مشارکت دانشگاه و نهادهای تخصصی شهرستان در زمینه ارائه پایان نامه‌های کاربردی در بخش صنعت و افزایش تعامل دانشگاه‌ها با صنعت در دستور کار قرار دارد.

نظر شما