شناسهٔ خبر: 25105610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نوه‌ابراهیم در گفتگو با «دانشجو»:

لزوم بومی شدن دانش در دانشگاه‎ها/ باید از تولیدات علمی برای توسعه صنعت استفاده کنیم

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اشاره به شعار سال، گفت: فعالیتی که دانشگاه می‌تواندانجام دهد این است که دانش را در دانشگاه بومی کند و از این دانش‌های بومی در جهت توسعه صنعت استفاده شود.

صاحب‌خبر -
عبدالرحیم نوه ابراهیم، سرپرست دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص زمین‌های مجاور  دانشگاه در کرج توضیح داد: زمین‌ها مربوط به سال ۵۳  است که نزدیک به ۳۰۰ هکتار به ثبت رسیده بود،   اما به دلیل ناهماهنگی و ضعف مدیریت دانشگاه  شهرداری و فرمانداری و خانه‌های مسکونی اطراف، این زمین‌ها را در اختیار خود گرفتند، امروزه در سند دانشگاه ۲۰۰ هکتار زمین به ثبت رسیده است.   

وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه و تحقق شعار سال عنوان کرد: شعار  سال یعنی حمایت از تولید داخلی، اما اقتصاد کشور  محصول فیزیکی تولید نمی‌کند و محصول آن فکری است، لذا فعالیتی که دانشگاه در این راستا می تواند انجام دهد این است که دانش‌ را در دانشگاه هابومی کند  و از این دانش‌های بومی در جهت توسعه صنعت استفاده شود.  

وی در ادامه با اشاره به بومی کردن دانش در دانشگاه‌ها  تصریح کرد: در دوره‌های آموزشی برای دانشجویان و علاقه‌مند کردن آنان به تولید داخلی و مصرف تولید داخلی و مشارکت می‌توانیم فرهنگ مصرف کالای داخلی را توسعه دهیم.

وی  در پایان با اشاره به صدمین سالگرد  دانشگاه خوارزمی گفت: پیشرفت ما در علوم پایه و رشته‌های علوم انسانی باید شتاب بیشتری داشته باشد  تا به رشد تکنولوژی کمک شود و البته در حوزه پزشکی که یک وزارتخانه محسوب می‌شود پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم.

نظر شما