شناسهٔ خبر: 25103305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

سند سلامت اجتماعی در حال تدوین است

فریبا درخشان‌نیا، مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سند سلامت اجتماعی کشور با حضور کارشناسان، استادان و متخصصان این حوزه در دست تهیه و تدوین است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / فریبا درخشان‌نیا، در آیین تجلیل از مددکاران اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این سند در حال نهایی شدن است و بعد از تأیید سازمان امور اجتماعی کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی نهادی تخصصی و حرفه‌ای در حوزه اجتماعی است، افزود: طبق احکام برنامه ششم، این سازمان متولی سلامت اجتماعی در کشور شناخته شده که 180 عنوان خدمت گوناگون را به جامعه ارائه می‌کند. درخشان‌نیا بیان کرد: در همین راستا امسال برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه فعال کردن مددکاران اجتماعی در مسائل خانواده در کشور داریم.

وی تأکید کرد: بنابراین گفتمان اصلی دفتر زنان و خانواده بهزیستی حمایت از حرفه مددکاری اجتماعی و ملاک اصلی جهت‌دهی فعالیت‌ها در حوزه سلامت اجتماعی در سال 97 است. او گفت: باید در مسیر پایداری جامعه، که شعار مددکاری اجتماعی جهانی است حرکت کنیم تا بتوانیم یک جامعه متنوع خلق کنیم که برای شهروندان امروز و آینده مؤثر باشد. مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با تبریک کاهش آمار طلاق در استان خراسان رضوی در راستای اجرای طرح کاهش طلاق با ارائه مشاوره اظهار کرد: آثار مثبت اجرای این طرح بود که موجب شد گستره اجرای این طرح به سراسر کشور تسری یابد.

وی بیان کرد: در همین راستا هم‌اکنون تفاهمنامه‌ای میان قوه قضائیه و سازمان بهزیستی در حال تدوین است تا بر اساس آن کلیه دعاوی مرتبط با خانواده پیش از مداخلات قضایی از سوی سازمان بهزیستی با ارائه خدمات مدیریت شود./ روزنامه ایران

نظر شما