چکیده مقاله:
مقدمه: رسانه های اجتماعی به عنوان فناوریهای نوین و ابزاری تسهیلگر در جهت ارتباط میان مؤسسات و مشتریان بوده که میتواند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاعرسانی بههنگام، بهبود و تضمین سطح امنیتی اطلاعات و ایجاد و حفظ اعتماد میان بانک و احساس امنیت مشتریان به کارگیری شود. بر این اساس، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه به کارگیری رسانه های اجتماعی در راهبردهای ارتباطی و امنیتی بازاریابی در شعب بانک تجارت تهران است. روش: روش پژوهش کمی- پیمایش، نوع تحقیق، توصیفی- تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام اساتید، خبرگان، صاحبنظران حوزه بانکداری و مدیران ارشد و میانی شعب بانک تجارت است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 210 نفر و روش گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامهای محققساخته است. روایی تحقیق محتوای (صوری) و پایایی پرسشنامه با توجه به ضریب آلفای کرونباخ بالای0/70 بهدست آمده است. یافتهها: ضریب همبستگی اسپیرمن متغیرهای پژوهش نشان میدهد که متغیر رسانههای اجتماعی و مؤلفههای آن، یعنی زیرساختها، ملاحظات امنیتی، پذیرش مشتریان و فرهنگ اجتماعی به ترتیب، به میزان (0/53)، (0/68)، (0/85)، (0/16) و (0/45) رابطه معنادار و مثبتی با راهبردهای ارتباطی - امنیتی بازاریابی دارد. نتیجهگیری: بهطور کلی، در این پژوهش میتوان چنین نتیجه گرفت که در دنیای امروز، رسانه های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکلدهی به جنبههای تجارت و بازاریابی با راهبردهای ارتباطی- امنیتی خاص خود تبدیل شدهاند؛ البته این حضور رسانههای اجتماعی همراه با چالشها و مسائلی در حوزه بازاریابی، بهویژه مسائل و ملاحظات امنیتی استوار است.
کلیدواژگان: رسانههای اجتماعی، راهبردهای ارتباطی، راهبردهای امنیتی، بانک تجارت، تهران.
نویسندگان:
مجید حیدری ,علی دلاور ,سید عبداله سجادی جاغرق ,علی اکبر فرهنگی ,کامران محمدخانی
پژوهش نامه نظم و امنیت انتظامی - دوره چهارم، شماره 40, زمستان 1396.
∎
نظر شما