شناسهٔ خبر: 25101197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تخت گاز

صاحب‌خبر -

تحویل لیموزین
 ریاست جمهوری دونالد ترامپ

بیش از یک سال است که دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده اما همچنان از ناوگان لیموزین ریاست جمهوری باراک اوباما که متعلق به سال 2009 است استفاده می‌کند. البته فاکس نیوز می‌گوید سرویس مخفی آمریکا لیموزین جدید ترامپ را به او تحویل داده و در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از این خودرو خواهیم بود.
برنامه ساخت و بکار گیری نسل جدید لیموزین‌های ریاست جمهوری هم از نظر تولید و هم از نظر نیازهای سرویس مخفی در حال انجام است. انتظار می‌رود عموم مردم بتوانند این خودروی جدید را اواخر تابستان سال جاری ببینند.
لیموزین دونالد ترامپ چندین بار در زمان تست‌های پیش‌تولیدی دیده شده است. این خودرو یکی از معدود خودروهای ساخته شده توسط جنرال موتورز و قرارداد 15.8 میلیون دلاری آن با سرویس مخفی آمریکاست.
اطلاعات مربوط به این خودرو کاملاً مخفیانه مانده است و تنها چیزی که می‌دانیم این است ظاهر لیموزین ترامپ ما را به یاد کادیلاک CT6 انداخته و در برابر حملات بالستیکی، انفجاری و شیمیایی مقاوم است.

جزییات تولید تایر
 برای گران‌ترین خودروی جهان

بوگاتی شیرون ۴ میلیون دلاری شاید یکی از سریعترین خودروهای جهان باشد اما قطعا گران قیمت‌ترین خودرو جهان نیست، چرا که این لقب حالا در اختیار انبوهی از مدل‌های کلاسیک و آنتیک فراری قرار گرفته است که چندین برابر بوگاتی قیمت دارند. به گزارش ماشین نیوز، اما چنین جواهرات چهار چرخی برای ادامه حرکت و حفظ ایمنی خود نیازمند تایرهایی هستند که با ظاهر کلاسیک خودرو مطابقت داشته باشد و در عین حال از مشخصات مناسب برای تردد این اسطوره‌های دنیای مدرن بهره‌مند باشد. کمپانی محبوب و ایتالیایی پیرلی این مسئولیت را به عهده گرفته است. این تایرهای که به نوعی قدمتی ۶۵ ساله دارند برای خودروی فراری ۲۵۰ GTO  سی و هشت میلیون دلاری طراحی و تولید خواهند شد.
پیرلی با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، چسبندگی و پوشش بیشتری برای نسخه‌های جدید این تایرها فراهم آورده و کارایی آنها را نیز بیش از پیش افزایش داده است.
جالب است بدانید کمپانی پیرلی تعدادی از تایرهای خاص خود را با نام گردنه‌های کوه‌های آلپ نام گذاری کرده است که از جمله آنها می‌توان به تایرهای معروف رول، سمپیونه و تایر مورد نظر ما یعنی استلویو  اشاره کرد.تایرهای معروف رول و سمپیونه این کمپانی پس از جنگ جهانی دوم طراحی تولید شده و توانسته اند تحسین بسیاری از منتقدان را از آن خود کنند. استلویو کورسا اولیه نیز که در اواسط دهه ۶۰ میلادی راهی بازار شده بود به عنوان محصولی با کارائی فوق‌العاده و عملکردی دیدنی شناخته ‌شد.
 

نظر شما