شناسهٔ خبر: 25099346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

شورای شهر، شهردار انتخاب کنند، نه عارف را برای ریاست جمهوری!

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران به اعضای شورای شهر پایتخت گفت: درخواست ما این است که دوستان در شورای شهر، شهردار انتخاب کنند، نه رییس‌جمهور!

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

محسن علیجانی زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران در توضیح این گفته خاطرنشان کرد: منظورم این است که اگر در شهرداری تهران که ظرفیتی مناسب برای خدمت به مردم است، گزینه‌هایی را مطرح کنیم که امکان ریاست‌جمهوری در آینده دارند، ممکن است از ظرفیت‌ها و امکانات را در معرض دید هزینه کند و از پرداختن به امور اساسی که موردنیاز مردم است، کم‌کاری کند. به‌عنوان مثال رسیدگی به بافت‌های فرسوده در ابتدا چندان مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد اما درخت‌کاری و اتوبان‌سازی در معرض دید مردم است و پرداختن به این امور معمولاً ازسوی شهردارهایی انجام می‌شود که به‌دنبال ریاست‌جمهوری در آینده هستند. بنابر این شورای شهر باید شهردار انتخاب کند؛ نه رییس‌جمهوری!

مخالف خروج عارف از مجلس و رفتن به شهرداری هستم

این عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درمورد احتمال شهرداری رییس فراکسیون امید تصریح کرد: شخصاً مخالفم که آقای دکتر عارف از مجلس خارج شده و به شهرداری تهران برود؛ چرا که مجلس در راس امور است و بالای سر رییس‌جمهوری، شهرداری و وزرای دولت است.

وی افزود: کسی که در مجلس حضور دارند، عملاً قادر بر مدیریت و نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز است و این درحالی است که معتقدم شهرداری که بدون مجلس و شورای شهر حرکت کند، ضربه خواهد خورد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران افزود: از آن‌جا که عارف به‌عنوان رییس شورای ۵۱ نفره امید، فراکسیون امید، مجمع نمایندگان تهران و شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قادر به مدیریت و خط‌دهی به شهرداری و دیگر امور است، نباید راساً در شهرداری تهران حاضر شود. در عین حال این مخالفت شامل آن تز قبلی مبنی بر لزوم انتخاب شهرداری که سودای ریاست‌جمهوری نداشته باشد نیز می‌شود.

نظر شما