شناسهٔ خبر: 25098134 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باران در ۱۶ استان کشور می‌بارد/احتمال بارش برف در نیمه شمالی کشور

R1365/P1014143/S2,23,25/CT12

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران در ۱۶ استان کشور طی روزهای آتی خبردادو اعلام کرد: جاده‌های کوهستانی و نقاط مرتفع ۷ استان کشور نیز در دو روز آتی احتمالاً برفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه  با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب به کشور اعلام کرد:

جمعه 31 فروردین ماه: رگبار باران، گاهی رعدوبر ق، وزش باد شدید موقتی در شمال آذربایجان غربی و شرقی و برخی نقاط کردستان و غرب اردبیل.

شنبه یکم اردیبهشت ماه: رگبار باران، گاهی رعدوبر ق، وزش باد شدید موقتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، برخی نقاط استانهای کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال خوزستان و ارتفاعات سمنان.

شایان ذکر است بارش در روز شنبه در ارتفاعات و نقاط سردسیر استانهای آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استانهای تهران، مازندران ، البرز و قزوین به صورت برف پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و لغزندگی جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی می‌شود.

بنابراین توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

همچنین به سبب تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور ، وقوع این پدیده به همراه کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط نوار غربی کشور به ویژه استانهای خوزستان ،ایلام و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

احتمال آبگرفتگی معابر در 3 استان کشور 

سازمان هواشناسی همچنین با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد:  به سبب تشدید بارش، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها در روز شنبه در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، پیش‌بینی می‌شود. بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما